Weet iemand een fietsroute tussen amersfoort en brugge (belgie)?

Ik ben van plan om met wat vrienden naar brugge en weer terug te fietsen, we komen uit amersfoort. maar we kunnen geen fietsroutes vinden, weet iemand hoe ik hier aan kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Stel een route samen via onderstaande bron. Deze werkt met de zeer goed aangegeven knooppunten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen Nederland, Duitsland en België zijn er een groot aantal fietsrouteplanners. De fietsrouteplanner van de fietsersbond, zie http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/fietsroutes-vandeurtotdeurplanner/index.html helpt je een heel eind op weg. De gevonden route kun je simpel en gratis uitprinten of de gps downloaden (of via lange afstandsfietsroutes, of via knooppunten),

Het belgische stuk kun je vervolgens via www.fietsnet.be uitstippelen. Deze planner komt zelfs tot aan wijk bij duurstede, dus hoef je alleen het traject amersfoort-wijk bij duurstede nog uit te zoeken. En met bovenstaande fietsrouteplanner is dat in een vloek en een zucht gebeurd.

Zoek je de absoluut snelste en kortste weg om te fietsen, dan kun je het beste een auto-planner gebruiken die rekening houdt met je fiets die niet op de snelweg mag. Denk aan Google Maps (maar dan ga je wel erg over secundaire weggetjes), Routenet of Via Michelin. Mooiste optie in deze is wat mij betreft http://www.nl.map24.com/ , een planner die de grote wegen gebruikt, maar waar je wel kunt aangeven dat je de snelwegen wilt mijden. En dan krijg je dus een route over voornamelijk rijkswegen met vaak een fietspad ernaast.

Wil je verder weg, dan is er een planner voor Europa, http://www.fietsrouteplanner.eu , gebaseerd op Europese lange afstandsfietsroutes. Deze werkt alleen maar op de lange afstand (het gebruikte netwerk is niet overal fijnmazig genoeg voor echt korte trajecten).

Tot slot: al bovenstaande maar nog veel meer fietsrouteplanners staan bij elkaar op het aloude Startpagina.nl: http://fietsrouteplanner.startpagina.nl .