Mag je creatine meenemen, in je baggage die je afgeeft bij de check in balie op het vliegveld?

De vraag zegt genoeg!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (2)

Ja hoor! dat word gezien als vitamine en is geen verboden middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon in het originele potje laten zitten. Ik heb nog even op wikipedia gekeken en het word ook niet gezien als doping dus ook daarvoor niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel! als ze het door de scanner gaan halen dan gaan ze meteen denken dat het illegaal spul is, maar gewoon kalm blijven, jij weet dat het creatine is dus er zal niets gebeuren, ik zou het persoonlijk zelf wel aangeven, voor niet aangeven kun je ook een boete krijgen, maar ik weet niet of dat ook bij creatine zo is, wel bij voedselwaren. Voor de zekerheid effe bellen naar de vluchtmaatschappij =)
Waarschijnlijk wel, maar ieder land heeft zijn eigen regels.
Inchecken in Nederland zal geen problemen opleveren.

Drugs controle gaat voornamelijk met honden en die weten het verschil. Meestal gaat het pas door een scanner als de honden iets ruiken.

Sommige landen zijn wel heel streng,
in Noorwegen is het bijvoorbeeld lastig om via internet voedingssupplementen te bestellen in het buitenland.
Dus hoe het daar werkt als het in je bagage hebt weet ik ook niet.

Je moet dus de landen vermelden waar je naartoe gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanuit Eu-landen waarschijnlijk net zoveel als je wilt.
Vanuit buiten de Eu is er een maximale "gratis" hoeveelheid en moet je al snel invoerrechten en/of Btw gaan betalen.