Welke Nederlandse voetbalclub heeft een linkse (politiek) aanhang?

In Duitsland heb je bijv. FC Sankt Pauli waar de aanhangers uitgesproken links georienteerd zijn en in Italie heb je Livorno Calcio, in Schotland Celtic FC etc. Ik vroeg me af of er in Nederland ook een voetbalclub is die daar bekend om staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
4.3K

Het beste antwoord

Over het algemeen is er geen politieke invloed omtrent voetbal.
De voetbalsupporters van een bepaalde club zijn dus niet links of rechts in een hokje te plaatsen.

Wel komen de meeste supporters uit een bepaalde regio. Zo komen veel Ajax supporters uit regio Amsterdam waar over het algemeen links gestemd wordt. En Roda JC heeft meer Limburgse supporters waar meer rechts gestemd wordt.

De link tussen de voetbalclub is er niet, maar de regio waar de club speelt kan wel wat zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij geen een want in Nederland heeft de politiek geen invloed op het voetbal.