Waarom wordt Nigel de Jong eigenlijk niet door justitie aangeklaagd voor het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel ?

Als dit op straat was gebeurd was hij zeker gearresteerd. Waarom dan niet op het voetbalveld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (4)

Waarschijnlijk omdat hij nog niet aangeklaagd is door Hatem ben Arfa.

Een vergelijkbaar geval vond in 2004 plaats tijdens een wedstrijd tussen Sparta en GA Eagles. Bouaouzan brak met een onbesuisde tackle het been van Niels Kokmeier (wat voor laatstgenoemde einde carreire betekende).

"Daarnaast klaagde het OM Bouaouzan aan voor zware mishandeling - een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De strafzaak diende op 27 juli 2005. Bouaouzan werd door de rechtbank veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden en een taakstraf van 200 uur. Op 29 mei 2006 werd Bouaouzan in hoger beroep door het gerechtshof veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf zonder taakstraf. Deze uitspraak werd op 23 april 2008 door de Hoge Raad bevestigd."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Rachid_Bouaouzan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En kreeg Niels schadevergoeding? En dan speciaal uit de portemonnee van Bouaouzan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Ondertussen duurde de nasleep van de affaire-Kokmeijer voort. In juni 2006 liet Kokmeijer, in afwachting van een eis tot schadevergoeding, enige tijd beslag leggen op Sparta's bankrekening. Op 20 november 2007 kwamen beide partijen definitief tot overeenstemming."
Ik denk door het risico van het spel dat hij niet vervolgt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is moeilijk te bewijzen dat het opzettelijk ,met voorbedachte rade,gebeurde. Probleem is in zulke gevallen dus de bewijslast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze misdaad is van alle kanten gefilmd en gefotografeerd. Hoeveel bewijs wil je nog meer dan ? Ik weet de juridische term niet maar het gaat hier om een handeling waarvan je redelijker wijze kon vermoeden dat het tot lichamelijk letsel zou kunnen lijden... of zoiets. En dat is strafbaar.
Er is toch geen opzet in het spel! En als iedere speler moet worden aangeklaagd die een overtreding begaat dan houden we geen spelers meer over op het veld!