Heeft iemand een opdrukschema voor een beginner die nog niks kan??

Weet jij het antwoord?

/2500

Een echt schema niet, maar je kunt de moeilijkheidsgraad wel opvoeren. Want dat je niks kan, geloof ik niet. Begin op te drukken met je knieën op de grond doe dat 4 setjes 4, 6, 8 of 10 keer, net wat je kunt Ga dan opdrukken met je tenen op de vloer, maar je knieën van de vloer. Daarna kun je een been optillen en opdrukken, vervolgens andere been optillen en opdrukken. En als je t echt doorhebt, kun je proberen met één hand op te drukken. Dat is echt een uitdaging. Voor alle vormen geldt; geef niet te snel op, maar blesseer je niet. Houdt je armen tegen je lijf bij het opdrukken, buig ze niet naar buiten. Maak het steeds een stukje moeilijker, maar het moet wel leuk blijven. En je navel intrekken, dan doen je buikspieren ook mee. Toegevoegd na 1 minuut: Met dat optillen van het been, bedoel ik uiteraard om en om. Dus niet met je linkerbeen 2x zo vaak omdat dat zo lekker gaat.

Dag 1: gemodificeerde pushups doen (zie bijgevoegde afbeelding, leg een kussentje onder je knieen). Probeer of je tot 10 kunt komen, maar als je maar tot 5 komt is ook goed. Neem dan even een minuutje rust en probeer het nogmaal. Doe op deze dag 3x een setje van 5 tot 10 pushups (hoever je komt) Dag 2: rust (je kunt een andere spiergroep trainen) Dag 3: herhaling van dag 1. Dag 4: rust (andere spiergroep trainen). Je traint dus op een dag, en dan een dag rust. Elke dag probeer je zoveel mogelijk pushups in een setje te doen, en dat 3x totaal. Als je dit een tijdje volhoud lukt het op een gegeven moment om aardig wat van deze pushups te doen. Schakel dan over naar volledige pushups en volg een vergelijkbaar schema. Toegevoegd na 1 minuut: Voor het beste effect is het ook belangrijk dat je de rest van je lichaam traint (op de dagen waar rust bij staat, dit is rust voor je armen, maar je kunt de rest van je lichaam wel trainen). En natuurlijk gezond eten erbij. Toegevoegd na 3 minuten: Probeer naast pushups ook je armen op een andere manier te trainen, dumbbell curls en shoulder presses zijn ook goed. Zie deze site voor info over de oefeningen: http://www.dumbbell-exercises.com/exercises/index.html Gebruik gewichten waarmee je 10-12 herhalingen kan doen, en het daarna te zwaar ook. Hierbij ook: 3 setjes. Heb je geen gewichten? Neem dan stevige colaflessen gevuld met water of zand.

Er is een site waar je kunt leren om binnen 6 weken 100 push ups te kunnen doen.

Bronnen:
http://www.100pushups.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100