Welke oefeningen verbranden het meeste vet?

Thuis-oefeningen of sportschool-oefeningen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kan iemand me vertellen of dit een goed voorbeeld is: http://www.youtube.com/watch?v=OkBX5hvzEug

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik heb veel reacties, maar ik zit nog steeds te wachten op iemand die de 4 minuten tijd neemt om de video te beoordelen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb het filmpje bekeken en het ziet er goed uit. Maar 4 minuten is naar mijn weten te kort om vet te verbranden, dan zou je de serie een paar keer moeten herhalen. Ik heb hem overigens wel opgeslagen in mijn favorieten want het lijkt me zeker de moeite om dit eens te proberen ;-)

Die roeimachine. Een hel, dat wel.

Touwtje springen. Springen kost heel veel energie. Maar ook hardlopen en squashen.

Zomaar in het wilde weg oefeningen gaan doen om vet te verbranden is niet het goede uitgangspunt. Het uitgangspunt moet gezondheid zijn. Bepaal allereerst hoeveel gewicht je kwijt zou moeten/mogen kwijtraken. Dat kan o.a. door je BMI te berekenen. Als je weinig ervaring hebt met oefeningen zou ik eerst eens ten rade gaan bij een sportschool. Daar lopen echte professionals rond die je heel gericht advies kunnen geven. Ze kijken daarbij naar je hele lifestyle en kunnen je ook goede dieettips geven als dat nodig is. Door zo'n integrale aanpak krijg je veel betere resultaten. Natuurlijk kun je thuis ook wel het een en ander beginnen te doen. Pak de fiets in plaats van de auto, ga lopen in plaats van met de bus en pak de trap in plaats van de lift. Pak de gemeentegids of kijk op internet voor een paar sportscholen in de buurt, vraag proeflessen aan en/of neem een intake met een proefabonnement. Succes ermee.

De beste manier is gewoon hardlopen. zorg dat je een goed hardloop schema hebt. wat ook belangrijk is, is een goed eetschema. niet als je zin hebt maar eten pakken. gewoon een goed ontbijt, goed middageten, goed avond eten en 1 of 2 keer een tussendoortje.

Met krachtsport verbrandt je doorgaans meer vet dan met duursport. Maar heb je er weleens bij stilgestaan hoeveel energie het kost om een hamburger te verbranden? Je kunt er een marathon op lopen. Om een boterham met kaas te verbranden moet je ettelijke trappen op en af rennen. Denk je niet dat het stukken efficiënter is om je eetgewoontes aan te passen? Niet dat lichaamsbeweging onbelangrijk is maar het lijkt mij duidelijk dat je in de eerste plaats en vooral naar je eetgewoontes moet kijken.

Ik heb begregen van een huisarts dat zwemmen erg goed was hiervoor.

Hard lopen of fitnissen op een home trainer, zet de home trainer niet te strak, hoe sneller, hoe meer je verbrand.

nop, dat ik geen goede manier. Waarom? Bekijk de titel, er staat namelijk 'after burn'. Dat betekend dat dit een oefening voor na je cardio. Goede manieren: Overal waarbij je beweegt op een rustig tempo, maar niet teveel inspant. (hartslag: 220 - je leeftijf x 0,6) joggen, fietsen, crosstrainer. Die 4 minuten slaat ook nergens op! Je lichaam moet eerst je vet omzetten in energie! Daar heeft je lichaam minimaal 30 minuten voor nodig, dan pas ga je vet verbranden. Dus doe je cardio ongeveer 45-60 minuten lang! Vergeet niet om de 10 minuten de drinken, dat zorgt voor de afvoer van stoffen!

Wat helpt bij welke vetverbranding dan ook: je verbrand meer vet als je tijdens het sporten voldoende drinkt en vooral 1 citroen op een liter water. Doe de oefeningen zelf, en je hebt het beste antwoord denk ik. Je voelt zelf waar je het het meeste voelt. Bij die oefening verbrandt je dus ook het meeste. Of dat gezond te noemen is is een tweede, maar dat even terzijde.

Probeer iets te vinden wat je leuk vindt, dan is het makkelijker vol te houden. Je kan iets kiezen om meer spieren op te bouwen, krachttraining dus. Spieren verbruiken 24 uur per dag energie. Je kan ook een duursport kiezen. Bijvoorbeeld fietsen of hardlopen. Ik zou voor een combinatie gaan, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, gewoon veel gaan sporten/bewegen. Even belangrijk is een gezond eetpatroon. Dus geen dieet! Toegevoegd na 7 minuten: oja die video: Dat is voor een groot gedeelte krachttraining: opdrukken, tegen de muur zitten. De rest zijn ook zware oefeningen. Als je dat één keer per week doet zal je er niks van merken. Doe je het twee of meer keren per dag dan zeker. Zowel je kracht als je spieren zullen toenemen, daardoor en door de oefeningen zelf zal je vet verbranden.

Dat waren bij mij vroeger wiskunde oefeningen. Als ik moest uitrekenen hoeveel water er in een vijver kon, pakte ik een schep en ging ik aan de slag... Tegenwoordig zie ik traplopen als een goeie oefening, mits je geen extreem slechte conditie of heel veel overgewicht hebt, want dan kan het te zwaar zijn voor je gewrichten. Fietsen op een home trainer maar nog liever buiten tegen de wind in, is ook heel goed. Tot slot kan het ook een goede oefening zijn, om niet meer te snoepen. Pak een reep chocolade uit de kast. Even aan ruiken en dan weer ongeopend terugleggen. En vervolgens ren je een rondje om het huis, omdat je bijna aan de verleiding toegaf...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100