Welke oefeningen verbranden het meeste vet?

Thuis-oefeningen of sportschool-oefeningen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Kan iemand me vertellen of dit een goed voorbeeld is: http://www.youtube.com/watch?v=OkBX5hvzEug

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik heb veel reacties, maar ik zit nog steeds te wachten op iemand die de 4 minuten tijd neemt om de video te beoordelen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De video laat zeker wel goede oefeningen zien hoor, maar als je echt vet wilt verbranden, gaat dit het niet worden. Je kan het vergelijken met HIT (High Intensity Training) als je krachtsport doet. Je verbrand er misschien wat calorieén mee, maar daar is het eigenlijk weer veel te kort voor. Ik denk dat het voor de gevorderde krachtsporter, die weet waar hij mee bezig is, een goede optie is.

Het beste antwoord

Ik heb het filmpje bekeken en het ziet er goed uit.
Maar 4 minuten is naar mijn weten te kort om vet te verbranden, dan zou je de serie een paar keer moeten herhalen.
Ik heb hem overigens wel opgeslagen in mijn favorieten
want het lijkt me zeker de moeite om dit eens te proberen
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Die roeimachine. Een hel, dat wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Touwtje springen. Springen kost heel veel energie.
Maar ook hardlopen en squashen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zomaar in het wilde weg oefeningen gaan doen om vet te verbranden is niet het goede uitgangspunt.
Het uitgangspunt moet gezondheid zijn. Bepaal allereerst hoeveel gewicht je kwijt zou moeten/mogen kwijtraken. Dat kan o.a. door je BMI te berekenen.
Als je weinig ervaring hebt met oefeningen zou ik eerst eens ten rade gaan bij een sportschool. Daar lopen echte professionals rond die je heel gericht advies kunnen geven. Ze kijken daarbij naar je hele lifestyle en kunnen je ook goede dieettips geven als dat nodig is.
Door zo'n integrale aanpak krijg je veel betere resultaten.
Natuurlijk kun je thuis ook wel het een en ander beginnen te doen. Pak de fiets in plaats van de auto, ga lopen in plaats van met de bus en pak de trap in plaats van de lift.

Pak de gemeentegids of kijk op internet voor een paar sportscholen in de buurt, vraag proeflessen aan en/of neem een intake met een proefabonnement. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit net op het randje van te zwaar zijn qua BMI. Wel vertelde mijn vader dat dit erg streng is, maar te zwaar is te zwaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is ben je momenteel 14. Zorg als het even kan toch dat je wat aan die lichtelijk te hoge BMI doet want naarmate je ouder word kom je ook sneller aan.
En wat er nu niet aan komt hoeft er straks ook niet af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weet ik, dus vandaar mijn vraag :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het filmpje bekeken en wat mij betreft is het geen aanrader. Ik mis om te beginnen een warming-up, dat is niet best. Bij die eerste oefening zitten veel torsies, die moet je niet doen als je niet warm bent.
De video-uploader geeft zelf al aan dat deze serie oefeningen bedoeld is voor als je het een keertje niet red naar de sportschool, het is dus niet echt programma.
De totale duur van deze oefeningen is maar 4 minuten, dat is veel te weinig. Je zou tenminste 20 minuten lang moeten bewegen om echt een beetje wat te bereiken. En, misschien nog wel het belangrijkste: lijkt je dit nou echt 'leuk' om te doen? Zulke oefeningen in de solo omgeving van je kamer? Zoek een sport die je leuk vind en waarbij sociale contacten ook aan de orde zijn, dat zal je motiveren om door te gaan.
De beste manier is gewoon hardlopen. zorg dat je een goed hardloop schema hebt.
wat ook belangrijk is, is een goed eetschema. niet als je zin hebt maar eten pakken. gewoon een goed ontbijt, goed middageten, goed avond eten en 1 of 2 keer een tussendoortje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met krachtsport verbrandt je doorgaans meer vet dan met duursport. Maar heb je er weleens bij stilgestaan hoeveel energie het kost om een hamburger te verbranden? Je kunt er een marathon op lopen. Om een boterham met kaas te verbranden moet je ettelijke trappen op en af rennen. Denk je niet dat het stukken efficiënter is om je eetgewoontes aan te passen? Niet dat lichaamsbeweging onbelangrijk is maar het lijkt mij duidelijk dat je in de eerste plaats en vooral naar je eetgewoontes moet kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Voeding is ook een belangrijkere levensbehoefte dan sporten. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn voeding is redelijk in orde. Ik zag er na eigen zeggen goed uit, ik was zelfs mager, totdat ik stopte met sporten, en het lijkt alsof geen enkele sport mij bevalt, dus vandaar.
Ik heb begregen van een huisarts dat zwemmen erg goed was hiervoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar niet in koud water.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo? Je lichaam doet dan toch juist meer moeite (om warm te worden.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lichaam zal juist eerder proberen om vet op te gaan slaan, als bescherming tegen dat koude water.
Hard lopen of fitnissen op een home trainer, zet de home trainer niet te strak, hoe sneller, hoe meer je verbrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nop, dat ik geen goede manier. Waarom?
Bekijk de titel, er staat namelijk 'after burn'. Dat betekend dat dit een oefening voor na je cardio.

Goede manieren:

Overal waarbij je beweegt op een rustig tempo, maar niet teveel inspant. (hartslag: 220 - je leeftijf x 0,6)

joggen, fietsen, crosstrainer.

Die 4 minuten slaat ook nergens op! Je lichaam moet eerst je vet omzetten in energie! Daar heeft je lichaam minimaal 30 minuten voor nodig, dan pas ga je vet verbranden. Dus doe je cardio ongeveer 45-60 minuten lang! Vergeet niet om de 10 minuten de drinken, dat zorgt voor de afvoer van stoffen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat helpt bij welke vetverbranding dan ook: je verbrand meer vet als je tijdens het sporten voldoende drinkt en vooral 1 citroen op een liter water.
Doe de oefeningen zelf, en je hebt het beste antwoord denk ik. Je voelt zelf waar je het het meeste voelt. Bij die oefening verbrandt je dus ook het meeste. Of dat gezond te noemen is is een tweede, maar dat even terzijde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer iets te vinden wat je leuk vindt, dan is het makkelijker vol te houden.

Je kan iets kiezen om meer spieren op te bouwen, krachttraining dus. Spieren verbruiken 24 uur per dag energie.
Je kan ook een duursport kiezen. Bijvoorbeeld fietsen of hardlopen.
Ik zou voor een combinatie gaan, maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit, gewoon veel gaan sporten/bewegen.

Even belangrijk is een gezond eetpatroon.
Dus geen dieet!

Toegevoegd na 7 minuten:
oja die video:
Dat is voor een groot gedeelte krachttraining:
opdrukken, tegen de muur zitten.
De rest zijn ook zware oefeningen.

Als je dat één keer per week doet zal je er niks van merken. Doe je het twee of meer keren per dag dan zeker.
Zowel je kracht als je spieren zullen toenemen, daardoor en door de oefeningen zelf zal je vet verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat waren bij mij vroeger wiskunde oefeningen.
Als ik moest uitrekenen hoeveel water er in een vijver kon, pakte ik een schep en ging ik aan de slag...

Tegenwoordig zie ik traplopen als een goeie oefening, mits je geen extreem slechte conditie of heel veel overgewicht hebt, want dan kan het te zwaar zijn voor je gewrichten.

Fietsen op een home trainer maar nog liever buiten tegen de wind in, is ook heel goed.

Tot slot kan het ook een goede oefening zijn, om niet meer te snoepen.
Pak een reep chocolade uit de kast. Even aan ruiken en dan weer ongeopend terugleggen. En vervolgens ren je een rondje om het huis, omdat je bijna aan de verleiding toegaf...