Hoe ontlast ik mijn knieën bij het lopen?

Hoe kan ik voor tijdens het lopen minder druk op m'n knieën zetten en welke versterkingsoefeningen of stabiliteitsoefeningen kan ik doen om m'n knieën wat te ontlasten, welke spieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Amadea
12 jaar geleden
Alleen op de eerste vraag weet ik een antwoord: gebruik Nordic walking stokken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goede schoenen en mogelijk ook steunzolen laten aanmeten.

Antwoorden (2)

Ik heb zelf ook al eigenlijk mijn hele leven last met mijn knieën. Ik heb zelf een oefening gehad om me spier wat aan te sterken. Handdoek onder je knie leggen (een dikke badhanddoek opgerold) en dan je knie 500x strekken. Dit in ieder geval eenmaal daags, liefst nog vaker.

Misschien helpt het bij jou ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zal de spieren in je gehele been, van boven naar beneden goed moeten trainen. Als je sterkere spieren in je bovenbeen hebt en in je kuit, ondersteun je het kniegewricht veel meer, en belast je die daarmee dus minder.

Je kunt squad oefeningen doen, of lunches. De leg press in de sportschool en alle andere apparaten voor je benen zijn ook uitermate geschikt, met inachtneming van je knieén natuurlijk.

http://sport.infonu.nl/sportieve-activiteiten/42548-8-fitness-oefeningen-voor-thuis.html

http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fitness/oefeningen-benen-voor-thuis.asp