Wat is een goed cardio schema zonder naar de sportschool te hoeven gaan?

Gewoon een opbouwend schema om een betere conditie te krijgen

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je een smartphone hebt kan je Get Running downloaden. Als je hem hebt afgerond kan je een half uur achter mekaar hardlopen.

Heel simpel. Alles waar je nu de roltrap en/of de lift voor gebruikt, doe je voortaan gewoon zonder die hulpmiddelen over de trap. Traplopen is waarschijnlijk één van de beste cardio oefeningen die je maar kunt doen. Zie het als een interval training. Even die trap op rennen, en even buiten adem geraken. Indien je gezondheid verder redelijk okee is, is dat de beste oefening die er bestaat. En fietsen, vooral met tegenwind, is perfect!! Auto/brommer laten staan dus, en fietsen! Stevig wandelen, ook heel goed. Tip: koop een stappenteller. Kost bijna niks, en je kunt er je wandelingen mee bijhouden. Dus hoelang je over een bepaalde afstand gedaan hebt en zo. Dat motiveert je om te proberen om de zelfde wandeling volgende keer in korter tijdstip te doen.

Hangt ook een beetje af van je mogelijkheden. Fiets je veel? Heb je een hometrainer, een crosstrainer of iets dergelijks? Hieronder vind je een voorbeeld van een cardio schema met als voornaamste doel: Vetverbranding. Bekijk eerst het artikel 'train met de juiste intensiteit' en bepaal je eigen doelhartslag. Je doelhartslag ligt op ongeveer 65% van je maximale hartslag (220 - min je leeftijd). Voor een persoon van 30 jaar komt dit neer op een hartslag van ongeveer 130 slagen per minuut. Het is belangrijk om op de juiste intensiteit te trainen, ten eerste verbrand je op deze manier meer vet en ten tweede houd je het een stuk langer vol. http://www.acti-vita.nl/cardio-schemas/vetverbranding-voor-beginners.html

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100