Hoe komt het dat een thuiswedstrijd makkelijker te winnen is dan een uit wedstrijd .

Het is precies het zelfde spelletje voetbal met de zelfde regels.Zouden ze in een uitwedstrijd minder hun best doen ? Profvoetballers die zoveel geld verdienen moeten in een uitwedstrijd toch ook hun stinkende best doen om te winnen . Is het gejoel van de toeschouwers dan soms toch belangrijker dan de techniek van de voetballers?? Wat is dat nou toch precies? En hoe heet het ,wat dit spel zo kan beinvloeden ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Het beste antwoord

Het publiek is een toch heel erg belangrijke factor. Het publiek word daarom ook de 12e man genoemd.
De 12e Man is een term die gewoonlijk gebruikt wordt om de fans die tijdens een American Football- of voetbalwedstrijd in een stadion aanwezig zijn te typeren. Omdat de sporten maximaal elf spelers op het veld toestaan, duidt de term op een poging van de fans om hun team te steunen. De aanwezigheid en vocale ondersteuning van de fans ondersteunt het team in zulk een mate, dat zij als het ware ‘’met een twaalfde man spelen’’.
Door de aard van de fans en hun gedrag, kan louter hun aanwezigheid een diepgaande invloed hebben op de prestaties van beide teams. Namelijk, dat de fans van het thuisteam hun team graag zien winnen. Daarom zullen deze fans vaak luide geluiden en spreekkoren tentoonspreiden met als doel het afleiden, demoraliseren en zaaien van verwarring, wanneer de tegenstander in balbezit is of een scheidsrechterlijke beslissing ten faveure van het thuisteam af te dwingen. Geluid wordt gemaakt door onder andere te schreeuwen, fluiten en op voorwerpen te slaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Conclusie 1: circa 90% van alle teams behaald in thuiswedstrijden de meeste punten.
Conclusie 2: het gewoontepatroon bij een uitwedstrijd is behoorlijk anders dan bij een thuiswedstrijd.
Conclusie 3: tijdens uitwedstrijden kost het meer energie om hetzelfde niveau te halen dan bij thuiswedstrijden.
Conclusie 4: wanneer er een patroon in uitwedstrijden gecreëerd kan worden, komt er meer vertrouwen in het team.
Het spelen voor eigen publiek geeft meer zelfvertrouwen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het publiek speelt gewoon een hele grote rol. Deze kan je je eigen niet voorstellen. Bij uitwedstrijden wordt er tegen je gefloten (door het publiek) waardoor je minder presteerd. Hoe zou jij het vinden als mensen je uitlachen als je aan het hardlopen bent ofzo. Dus het publiek is gewoon de grootste factor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In een thuiswedstrijd voel jij je vertrouwt omdat je er altijd traint. Je kent het veld en iedere plek doet je wel denken aan een mooie actie die lukte. Dit is erg goed voor het zelfvertrouwen. Al die dingen heb je veel minder bij een uitwedstrijd.

En inderdaad de twaalfde man het publiek kan je enorm stimuleren om te presteren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bij een thuis wedstrijd word je door het publiek meer gestimuleerd om een mooie actie te maken en dan doe je dat ook eerder bij een uit wedstrijd isdat een stuk minder en bv als volendam bij ajax komt dan komen ze er alleen om niet te verliezen en dat vieren ze als een overwinning