Sporttief fietsen, tips?

ik ben twaalf, wil spieren maken en wat vet verbranden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

enkel - en polsgewichten in de vorm van zweetbanden .
doordat extra gewicht is meer inspanning vereist .
lopen en fietsen prima ,maar niet mee gaan zwemmen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het maakt niet uit of je nu gewoon fietst of hard, het gaat om de duursport en dat is als je langer dan een half uur fietst, wandelt of hardloopt, na een half uur ga je vet verbranden.
Dus je kunt rustig afwisselen, hard of zacht het vet verbrand na dat halve uur.

Toegevoegd na 28 seconden:
En zo bouw je dus ook de spieren op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus als je 2KM fiets en je fietst dat heel snel verbrandt je minder vet dan als je diezelfde 2KM heel traag fietst?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het klinkt gek maar dat maakt voor je vetverbranding niet zoveel uit. Dat vertelden ze mij altijd op de sportschool. Ik heb nu een site gevonden waar het ook in staat. http://www.healthylives.nl/beweging/afvallen1/vetverbranding-en-intensiteit-sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antwoord nog op je vraag, het maakt wel uit maar het belangrijkste is het volhouden dus de tijd die je sport.
Na een half uur begint het pas, dus ik bedoel als je een half uur gaat hardlopen is er nog niets gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bierdopje het preciese weet ik er ook niet van ik weet alleen dat me dit altijd op de sportschool is verteld.
De meeste jongens van 12 zijn ergens anders mee bezig.

Ik zou zeggen ga een leuke sport zoeken waar jij plezier in hebt.
En om vet te verbranden maakt het niet uit wat je doet, zolang je maar in beweging bent.
En geduldig zijn en rustig opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik dus gaan fietsen. Maar niet per definitie om vet te verbranden maar je moet het alleen doen als je het leuk vind! Anders houd je het nooit vol en zie je er alleen maar tegen op. Je kunt uiteraard ook gewoon gaan waterpoloën. Dan heb je een (hopelijk) leuk team, dus is het altijd gezellig, als je dan drie keer per week dit doet zul je spieren aan maken, waardoor je automatisch een hogere rustverbranding krijgt, dus meer vet verbrand tijdens het ondernemen van alle activiteiten. Het kost wel enige tijd om echt af te vallen dus je moet er wel geduld voor hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je sport in elk geval leuk maken, en leuk houden!
Vet verbranden doe je door langer en rustiger te bewegen.
Spieren maak je sterker door korte zware oefeningen.
Zeker voor het laatste heb je goede begeleiding nodig omdat je nog erg jong bent voor hele krachtige oefeningen; je zit namelijk nog volop in de groei.
Om sportief te fietsen kun je natuurlijk leuke tochtjes maken ergens naar toe of door de bossen een uitgezette mountainbikeroute rijden.
Er zijn bij jou in de buurt ook vast wel fietsclubs die goede begeleiding geven aan jeugdige fietsers.
Veel plezier ermee!