Hoeveel punten krijg je bij darten als je in het groene gooit en hoeveel in de bullseye?

En hoe zit het met het aftellen? Moet het presies op 0 uitkomen en wat anders? Alvast bedankt ;)

12 jaar geleden
in: Sport
7.1K

Het beste antwoord

Kort en krachtig:
Groen 25 Rood 50

Bij de laatste beurt moet je precies op 0 eindigen, alleen moet dit met een dubbel. Bijvoorbeeld, je hebt nog 20 punten, dan moet je dubbel 10 gooien. Stel je hebt 6 punten, dan gooi je dubbel 3 enz enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Groen 25 en bull 50
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rutge
12 jaar geleden
Ok. Thx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al die moeilijke uitleg van de andere antwoorden. Dit is gewoon het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps, de beschrijving niet gelezen. Achja, alsnog een goed antwoord :P
Als je niet op 0 uitkomt, tellen de laatst gemaakte punten niet, dus ben je weer terug bij de punten van je vorige beurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met aftellen: ja, precies op 0. Stel je hebt nog 3 punten en je gooit er 12 ofzo, dan is je beurt voorbij en heb je gewoon nog steeds die 3 punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je begint met 501
iedere keer als je ergens op gooit gaan dat aantal punten er af.
Bijvoorbeeld; 501-20=481
Je mag 3 keer achter elkaar gooien
het groene vakje is -25 en bullseye (rood) is -50
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bullseye is 50 punten.
De groene vakjes komen heel veel voor. Als je op groen gooit in de buitenste ring krijg je 2 keer de waarde. Gooi je op groen in de binnenste ring krijg je drie keer de waarde.
Bij het meest gespeelde spel moet je inderdaad op 0 uitkomen om te winnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh wacht, je bedoelt waarschijnlijk de groene ring die om de rode ring zit. Dat is de bull en daar krijg je 25 punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bul is 25 en de Bul Side 50 zo uit me Hooft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bul Side? Is dit een term om aan te geven waar je zit in een stadion of wat?