Welk apparaat moet ik kiezen voor vet verbranding?

Moet ik van apparaat veranderen (bijv. om de 15 min.) of kan ik ook gewoon elke dag hetzelfde apparaat gebruiken (ik gebruik het liefst de crosstrainer 45 min per dag). Kan iemand die veel weet over fitness serieus en uitgebreid antwoorden alsjeblieft. Dank u!

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor cardio

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

U kunt inderdaad de crosstrainer gebruiken voor de cardio oefeningen. Bij de crosstrainer houd u uw hele lichaam in beweging en is het het lastigst om een verkeerde houding aan te nemen. Bij roeien heb je sneller een verkeerde houding. Op een loopband kan ook als afwisseling van de crosstrainer zorg er dan alleen wel voor dat het boven lichaam actief mee doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben niet de expert die u zoekt maar ik heb wel een aanrader: De AbDoer twist.
Het is het eerste en laatste goede product van tell sell. Maar het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed is het roeien :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt prima vet verbranden met alleen de cross trainer.
Houd een redelijk tempo aan maar doe een VOLUIT sprint van één minuut na elke 10 minuten. Drink na iedere sprint iets dat je vochtgehalte en suikerspiegel hoog houdt. ( liefst een sportdrankje)

Drinken tijdens een cardiotraining is van cruciaal belang.
De regel is minimaal 500 ml per 30 minuten. Word je lichaam vochtarm, dan ga je eerder over naar het afbreken van spierweefsel (catabolisme) in plaats van dat je vet en suikers verbrandt en dat wil je natuurlijk niet.

Probeer iedere week de weerstand iets te verhogen.
Houd echter rekening met je fitheid en bouw de machineweerstand rustig op. Voel je je flauw, drink dan meer. Gaat het flauwe gevoel niet over, dan kun je er beter mee stoppen voor vandaag.

Succes!