Vanuit staande positie laat ik mij vallen, hoeveel impact heeft dit op mijn armen?

181cm, 84kg.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt er aan hoe lang je bent, hoeveel je weegt etc. Dat is zo niet te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
0 maar je breekt wel je neus!
jc54
7 jaar geleden
Als je je handen in je zakken houdt. geen impact op je armen.

Antwoorden (1)

mpact beschouw ik dan even als kracht op de armen.

We nemen dan het het zwaartepunt van je lichaam even halverwege (maar dat kan net even ergens ander liggen beetje afhankelijk van je postuur ed)

Dan nemen we de zwaartekracht wet van Newton: F=mgh
F=84kgx9.81x0.9m= 740,88 N

Dat komt ongeveer (bijna) overeen met het opdrukken van 80kg. En dat is best veel om dat in een fractie van een seconde op te vangen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Correctie met de zwaartekrachtwet bedoel ik de potentiele zwaarte energie