Hoeveel soorten aziatische vecht sporten bestaan er en waar verschillen deze in?

Je hebt kung-fu, jijusti, karate etc. maar waar verschillen deze nu precies in en in welke worden wapens zoals stokken zwaarden enz gebruikt en hebben deze verschillende of aparte benamingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
2.5K

Het beste antwoord

Kung fu is Chinees en heeft veel verschillende stijlen. De stijlen zijn op youtube te zien. Zoals de draak, kraanvogel etc.

Karate is Japans en is meer het boksen en schoppen en planken doormidden krijgen (denk ik).

Judo is pure zelfverdediging. Je zit veel van de tijd aan elkaar. Je leert hoe je effectief terug moet vechten en hoe je zo weinig mogelijk gewond raakt zoals met vallen breken en houdgrepen. Geen wapens.

Kendo is ook Japans en het is de weg van het zwaard. Beetje samurai-achtig en het duurt jaren om het echt goed te kunnen doen. Je gebruikt een bamboestok (shinai) met het sparren. Ook zijn houten zwaarden aanwezig. (bokken)

Pencak Silat komt uit Indonesie zover ik weet. Er zijn erg veel stijlen! Elke stijl is weer erg anders. Er is bijvoorbeeld de krokodil, tijger, lotus, aardelaar etc.
Veel verschillende wapens worden er gebruikt zoals de lange stok, grote mooie waaiers, korte drietanden en goloks (kapmessen). Ik weet niet alle benamen in het Indonesisch voor de wapens.

Jijutsu is een beetje als judo maar dan pijnlijker zover ik weet. Soms krijg je dat bij de judolessen erbij. Volgens mij is dat hoe je je ook moet beschermen tegen bijvoorbeeld messen of als je beroofd wordt op straat.

Taijutsu is Japans. Het is veel met de vuisten en voeten. Zware sport. Er worden ook wel wapens gebruikt, maar ik weet niet welke allemaal. Sowieso een stok.

Tenslotte is er nog Ninjutsu voor als je een ninja wil worden. Allerlei wapens worden gebruikt zoals klauwen, shuriken, bokken, messen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel het meeste wist ik nog niet dat het bestond.
behalve judo en jijutsu dan.
nu heb ik de andere nog even gegoogled en ben er veel over te weten gekomen.

Andere antwoorden (2)

De meeste aziatische sporten zijn vechtsporten zoals karate en kung-fu.
Maar er zijn ook bal sporten zoals ping-pong.
Als ik ze allemaal moest noemen zijn we morgen nog niet klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Genoeg kijk maar eens op onderstaande link.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vechtsporten

Toegevoegd na 1 minuut:
Net nog even geteld 52

Toegevoegd na 6 minuten:
techniek en discipline en wapens.
verdedigen of aanvallend.