Wat is een leuke sport als je niet van competitie houdt?

En dan bedoel ik dus niets in de sportschool...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
10K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je met competitie het wedstrijdelement waarbij je individueel of in teams het tegen anderen opneemt? Als je dat bedoelt zul je er misschien tegen aanlopen dat de meeste sporten dat element bevatten. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je iets anders bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mwah.......ergens heeft-ie / ze wel gelijk, alleen wordt de competitie daar voornamelijk aan de bar uitgevochten. Ik vind het ook geen prettige omgeving om te sporten eerlijk gezegd.

Het beste antwoord

Hardlopen is een typische sport wat je voor je plezier kan doen; alleen of juist met anderen. Op internet zijn er veel schema's te vinden voor beginnelingen en gevorderden die je kan aanhouden als je er verder weinig vanaf weet.

Fietsen kan ook leuk zijn; bijvoorbeeld mountainbiken. Elke avond een eindje lekker door fietsen kan heerlijk zijn.

Paardrijden is eveneens een fantastische sport dat je alleen of met anderen kan doen. Lekker buiten bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Aikido. Aikido wedstrijden bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Synchroonzwemmen.
˙uǝɯɯǝʍzuooɹɥɔuʎs
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je uppie wielrennen of met anderen zonder enige competitie....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Recreatief zwemmen. Ik doe dit samen met een vriendin. Door die afspraak ga je wel elke week en het is nog gezellig ook. Verder wandel ik, meestal alleen. Is heerlijk ontspannend en toch een gezonde beweging
Verder zijn fietsen en hardlopen ook opties. Kun je alleen doen of samen met iemand.

Mijn advies is: Ga bij jezelf te rade wat je een leuke manier van bewegen vindt en ga dit doen, alleen of samen met iemand. Net wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wielrennen, schaatsen, hardlopen, triathlon, skieen, langlaufen, schaken tegen de computer, etc.....

Toegevoegd na 3 uur:
Eigenlijk is iedere sport leuk als je het kan indelen zoals jij het wil. Als jij geen competitie wil kun je ook meer geniet van die sport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fitnessen! Lekker indelen naar je eigen zin en tijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle individuele sporten die niet in wedstrijd- of clubverband worden gespeeld. Teamsporten zijn natuurlijk per definitie competitief, zelfs als je in de allerlaagste recreatieve klasse speelt. Ook de teams die alleen in de derde helft nog een beetje presteren, doen mee aan onderlinge wedstrijden, al is de uitslag daar wellicht niet zo belangrijk.
Maar alles wat je in je eentje doet, kun je prima blijven doen zonder ooit aan één enkele wedstrijd mee te hoeven doen. In verenigingsverband is dat nog wel eens lastig (ik herinner me dat we vroeger met turnen en zwemmen ook echt niet onder de verplichte wedstrijden uitkwamen, waar ik dus een bloedhekel aan had), maar voor je lol hardlopen, zwemmen, joggen, fitnessen, wandelen, fietsen, kun je jaren volhouden zonder het ooit tegen iemand op te hoeven nemen. Of je moet de verleiding niet kunnen weerstaan je éigen prestatie steeds te verbeteren, maar dan ben je vermoedelijk ook redelijk competitief ingesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Teamsporten zijn niet altijd competitief. Wat dacht je van roeien? Zie mijn antwoord, elders op deze pagina.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik maar denken dat het ene team tegen het andere een wedstrijd was ?? Varsity enzo ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn inderdaad wedstrijden. Van heel fanatiek, tot recreatief, en zelfs de puur-voor-de-lol-wedstrijden. Ik ben roei-instructeur (nou ja, 13 jaar geweest), dus als je het leuk vindt, stuur maar een PB, dan geef ik je een proefles. Moet je wel naar Hilversum komen, want bij andere verenigingen mag ik niet zomaar les gaan geven.
Dan zou ik gewoon leuk in de kroeg met een drankje gaan darten...

En voordat er kritiek komt. Darten is een serieze internationaal erkende sport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha.... darten een sport? Laat me niet lachen. Darten is een spelletje, net als "mens erger je niet".
Maar voor de rest ben ik het wel met je eens, al was het alleen maar voor het drankje. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Darten is gewoon een sport. Ik heb tenminste nog nooit van de 'Nationale Mens erger je niet federatie' gehoord. Wel van de Nationale Darts Federatie en de Internationale Darts Federation. Even los hiervan zijn er met Darts professionals en die ontbreken bij mijn weten nog steeds bij "mens erger je niet"!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, jij je zin, maar bij mij persoonlijk wordt het niet erkend als een sport, ook al kijk ik er graag naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laten we het erop houden dat het qua sportiviteit het niveau heeft van schaken en dammen, er komt vast allerlei strategie bij kijken, maar als ik zo bekijk hoe die dartende mannen eruit zien, dan bekruipt mij het gevoel dat ze er voor hun gezondheid nog wel een andere sport naast kunnen doen.. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een ander bedenkelijk probleem aan de dartsport. En ik had inderdaad schaken, of dammen kunnen invullen ja. Maar darten lag voor de hand aangezien ik dat jaren in competitie heb gespeelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@krullenkoppie. Eens:-)
poolen in het cafe, tenzij je wel een score bij wil houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nordic Walking...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van roeien?

Lekker in de buitenlucht, op het water. En nee, het regent bijna nooit in Nederland, dat lijkt alleen maar zo als je de wereld bekijkt van achter je geraniums.

Je kunt puur toerroeien. Of gewoon gaan voor het lekkere bezig zijn, zonder persé de snelste te hoeven zijn.

Op mijn vereniging zijn heel veel mensen die één of twee keer per week een vierpersoonsboot in het water leggen, met een kan koffie en wat lekkers naar een eilandje varen, daar gezellig gaan zitten, en dan terugroeien. Niks competitiefs aan.

Je kunt ook in een eenpersoonsbootje gaan roeien. Dan ben je lekker één met de natuur en met jezelf. Dit kan heel meditatief werken. Ook hier is niets competitiefs aan.

Mocht je dat te eenzaam zijn, dan kun je met een groepje mensen elk een eenpersoonsbootje nemen, en samen ergens heen varen. Ook niet competitief, het is alsof je een wandelgroepje hebt, maar dan roeiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schaken tegen jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je wel een teamsport zoekt, want anders zijn er ontelbare mogelijkheden.
In teamverband heb je wandel- en fietsclubs die puur recreatief zijn en niet ''om te winnen". Of wat dacht je
van een gymclub. Eventueel yoga is ook niet competitief,
geen echte sport maar wel inspannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga Spinnen of een andere leuke groepsles in de (jawel) sportschool. Lekker met een groep op goeie muziek je energie kwijt kunnen en aan je conditie werken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig ben ik niet de enige.Wandelen is saai en duurt veel te lang.Hooguit moutainbiken of fiets crossen door een bos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denksport?