Het maximale gewicht waarop je op de loopband mag is 100 kilo. Kan de loopband dan 105 kilo aan?

De loopband in de fitnesszaal is voor maximaal 100 kilo per persoon. Geven deze fitnessapparaten dus echt het maximale gewicht aan of is dit krap genomen? Wat gebeurt er als er iemand van 105 kilo op gaat staan?

Dit zou dus betekenen dat mensen die zwaarder dan 100 kilo wegen niet kunnen gaan afvallen op de loopband, maar eerst dus moeten afvallen voordat ze kunnen gaan afvallen op de loopband...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Het beste antwoord

Laat ik het zo zeggen. Het apparaat kan het wel aan, maar zal toch eerder slijten, kapot gaan. Dat maximale gewicht staat er niet voor niets . Het apparaat functioneert dan telkens op zijn top van zijn kunnen. Vaak kleeft er ook nog de garantievoorwaarden aan.
Ik zou informeren naar een ander model if bij de fabrikant een schriftelijke garantie vragen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nu, ik denk dat 5 kilo te veel de loopband niet gaat afbreken
want we hebben BV. een trampoline daar staat op "maar 1 persoon"
en dat doen ze/we niet en de trampoline is niet stuk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Uiteraard kan de machine dit aan, want als iemand van bv precies 100kg het apparaat gebruikt dan zal zeker op hogere snelheden de impact van de passen groter zijn dan de genoemde 100kg. Bij een looppas zal dit verschil echter kleiner zijn.