Afvallen van hardlopen?

Hallo, ik ben sinds vandaag begonnen met hardlopen, maar jou dit nog geen minuut vol haha, dan ga ik wandelen tot ik weer op adem ben en ga dan weer hardlopen, dit heb ik ong 20 min gedaan, val je dan ook af? Want ik heb gelezen dat je lichaam pas na 20 echt hardlopen pas vet gaat verbranden...

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt beter gaan joggen. Mijn neef doet dat ook sinds 2 weken, hij doet het zo: 3 minuten joggen, 1 minuutje rust/wandelen weer 3 minuten joggen weer 1 minuut pauze en dat dan een uur

Ja valt af als je meer calorieën verbruikt dan eet. Als je meer gaat bewegen (wat je nu hebt gedaan) en dit ook blijft doen en niet meer gaat eten dan eerst, dan val je op den duur af.

Ja gebruikt wel meer calorien dan normaal maar om aftevalken moet je meer verbruiken dan dat er binnenkomt zodat je lichaam je reserves gaat gebruiken dus voeding is ook belangrijk

Als je echt wilt afvallen dan is dat te weinig ja. Maar dat moet je doel niet zijn op korte termijn met hardlopen. Het is de bedoeling dat je eerst conditie gaat opbouwen zodat je straks wel 20 minuten achter elkaar kunt lopen. Via onderstaande url kun je hele goede lessen downloaden. Ze helpen / motiveren je. En je hebt gelijk een goed schema te pakken. Dus eerst aan je conditie werken met een goed schema en daarna pas zorgen maken om afvallen.

Bronnen:
http://cid-d3f9cde4ce14abe3.skydrive.live....

klopt maar het is misschien ook goed om gezond te gaan eten en niet snoepen

het helpt meer je conditie op te bouwen als je hard loopt! Als je echt wilt afvallen ( van je buik ), lijkt het me beter om je buikspieren te trainen, daarmee val je sneller af!

probeer de 'start to run' audio cursus van evy gruyaart eens, werkt perfect om te beginnen met rennen :) en ja je valt er vanaf, maar wel langzaam en duurzaam ^^ ben in februari begonnen en kan nu bijna 5 km en kan ook broeken van een maatje kleiner aan. Qua gewicht ben ik niet omlaag gegaan, maar dat komt waarschijnlijk omdat spieren zwaarder wegen dan vet. en heel belangrijk: goede hardloop schoenen anders heb je meteen een blessure.

In je bloed zit een hoeveelheid suiker en je lichaam gaat pas vet verbranden als de suiker helemaal op is. Afhankelijk van de zwaarte van de activiteit zal dit pas na 20 à 30 minuten gebeuren. Twintig minuten is een goed begin; als je lang genoeg blijft oefen kom je wel aan een conditie waarmee je tweemaal zolang uit de voeten kunt.

De kunst van hardlopen is, geduld en juist opbouwen. De meeste beginner haken gauw af door dat ze te fanatiek van start gaan en er zo de balen van krijgen,omdat ze kapot zijn en te zwaar vinden. Een hele goede methode voor beginners is start to run ( mbv mp3 en muziek)...kun je downloaden,hierbij werk je een progamma af waarin je begint met 1 minuut hardlopen 2 minuut wandelen enz....naar een aantal weken kan je 5 km aan een stuk hardlopen. maar even terug op je werkelijke vraag. Al wandel je 5 km of je doet 5 km hardlopen ,je valt even veel af,alleen ben je met hardlopen eerder klaar. Maar ga je een half uur hardlopen dan val je meer af dan een half uur wandelen

Je kunt het inderdaad het beste opbouwen om zo een betere conditie te krijgen. Daarna kun je langer hardlopen en verbrand je dus meer calorieën. Voor meer informatie en om een schema te maken voor het opbouwen kun je kijken op http://www.hardloopschema.nl/

Afvallen doe je alleen maar als je minder eet dan je verbrandt. Op zich is het prima om iets aan lichaamsbeweging te doen maar als je door de honger die je daarvan krijgt meer gaat eten val je geen gram af of kom je zelfs aan. Als je wilt afvallen is het veel efficiënter om in de eerste plaats minder te eten. Op één hamburger kun je een hele marathon lopen. Om één boterham te verbranden moet je in hoog tempo twintig flinke trappen beklimmen. Als je aardigheid hebt in hardlopen en je je er goed bij voelt moet je het zeker doen. Lichaamsbeweging is goed om je verbranding op peil te houden, voor een gezonde insulinehuishouding en goed voor je conditie. Daarvoor is per dag een flinke wandeling of fietsen naar school of werk doorgaans wel voldoende.

Dit is precies een vraag in mijn straatje:) Ik doe namelijk een sportopleiding en heb dit net gehad op school. Om af te vallen is ten eerste van belang om duursport te gaan doen, dus daar ben je al goed mee bezig. Als je ongetraind begint met hardlopen moet je rustig beginnen. Dit heeft te maken met de bepaalde energiesystemen die je lichaam heeft. Bij lage inspanning die lang duurt gebruikt je lichaam het zuurstofsysteem. Het is wel belangrijk om je eerst goed op te warmen anders maakt hij eerst gebruik van een ander systeem want het duurt eventjes voordat deze op werking komt. Als je inspanning niet te groot is en je kan het lang volhouden verbrand je lichaam ongeveer 40% vet en 60% koolhydraten. Hoe meer inspanning je van je lichaam vraagt hoe minder vet je gaat verbranden en des te meer koolhydraten. Dus bouw het rustig op en ga niet te hard van stapel. Als je hier nog verder vragen over hebt: "let me know".

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100