Ik sport fanatiek wat moet ik doen

Ik doe aan basketbal en train 8x perweek dus elke dag en speel op hoog niveau maar aan het eind van de dag ben ik kapot en heb geen pit meer om te leren of huiswerk maken voor school wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8x per week?
Kimath
13 jaar geleden
8x per week? 's ochtends en 's avonds ofzo? hoe kom je aan zoveel keer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja sochtends onder schooltijd en dan savonds weer trainen

Antwoorden (10)

Een evenwichtig realistisch schema opstellen en je er ook aan houden.
En de steun zoeken van mensen die daar ook evenwichtig in zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt stom.. maar sport minder intensief? Dan zorg je dat je meer energie overhoudt.

Of misschien iets minder ongezond.. Eet/drink méér, of meer dingen met méér energie erin.

Ik kies voor #1. 8x per week is wel héél veel namelijk, ook voor hoog niveau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet prioriteiten stellen; dat is wat je moet doen.
Als je denkt dat je een carrière kunt opbouwen op basketbal: so be it!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de topsportschool voor basket
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me toch wel dat als je dit lang volhoud je lichaam er wel tegen begint te kunnen, en je zo'n goeie conditie krijgt dat je lichaam dit volhoud.

Toch raad ik het je aan om wel om de zoveel tijd een pauzetje te houden... 1 weekend in de twee weken niet bijvoorbeeld.

Wat huiswerk betreft... Meer op school maken dan thuis?

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. Ik sport ook veel (4 keer in de week fietsen) maar vind je 8 keer in de week basketballen zelf niet een klein beetje veel??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe nou niet zo. Ik zit nog op school en die afstand reis ik met de bus, maar ik bedoel echt actief fietsen. Wielrennen. wekelijks in de 140 kilometer, mocht het niet meer zijn (soms ivm huiswerk minder).
Ik sport ook vaak per week. Aan het begin ging het makkelijk totdat ik steeds beter werd, en steeds meer ging sporten. Mijn cijfers gingen omlaag, en ik was helemaal kapot. Nu is mijn lichaam er aan gewend. Je mag dus gewoon doorgaan waar jij mee bezig bent, je lichaam went vanzelf wel. Niet luisteren naar die gasten die zeggen dat je minder moet doen. Doorzetten, dan pas bereik je iets. Als je van de middelbare school afgaat kun je een sportopleiding doen, hierbij word het alweer een stuk makkelijk om school en sport de combineren.

Even doorbijten, even wennen aan de trainen. Het gaat wel lukken. succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde met tennis maar ik ben dan juist heeel energiek daarna nog wat je misschien kan doen is in de ochten leren vergeet je het ook niet zo snel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zit ik er wel naast, maar heb je nog wel plezier aan het allemaal. of is het teveel MOETEN geworden en is de moeheid meer een emotioneel tegenhouden.

Misschien mis je wel de TIJD voor JEZELF. en vind je dat je het te druk hebt met sport, basketbal en school. Wil je misschien liever eens een keertje uitgaan of lekker NIETS doen.
Zou je het erg vinden als je eens een paar dagen ziek bent? Zodat je het even niet meer hoeft.

Als dit allemaal klopt, dan zou je eens moeten nagaan waarom je dit allemaal blijft doen. Kan het minder, ook op een minder niveau. Gewoon ook puur om het plezier weer te kunnen hervinden. Misschien wil je weer terug naar je roots en meer met straat-basketbal te gaan doen. Even lekker 1-op-1 met een goede maat.

Ga na waarom je leeft. Het lijkt er nu op dat het leven jou leidt, ipv dat jij je leven leidt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heb plezier!!
Ik sport ook super veel maar ik ben een energie bron.....
Ik zou proberen iets meer te slapen en gezonder eten.
Je zou het best 1uur per dag trainen in het weekend misschien 2 of 3 uur.
En je kan aan je coach vragen als je je niet energiek voelt of je op de bank mag zitten en er alleen maar in gaat als het egt niet meer kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8x sporten per week is erg veel.
Zelf doe ik al vele jaren aan krachttraining, en ben weleens overtraind geweest. Was erg moe, en had nergens geen zin meer in, behalve slapen. Je lichaam heeft rust nodig om te kunnen herstellen van de trainingen.Te weinig rust zorgt voor overbelasting/ overtraining. Door minder te sporten en daardoor je lichaam meer rust te geven, zal je energie weer toenemen.