Moet je perce spierpijn hebben na fitness zodat je weet dat je iets bent afgevallen?

Ik wil graag een paar kilotjes kwijt, ik let alde laatste tijden veel op me voedig en ik sport ook 2/3 x per week. Maar mijn probleem is als ik ga fitnesen dan doe ik dat ongeveer een.ander half uur. Maar wat ik niet begrijp is dat ik nooit spierpijn krijg. Betekend dit dat ik niet voldoende heb gesport waardoor ikdus niet afval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Spierpijn heeft niets te maken met al of niet afvallen. Als je veel aan cardio doet (rennen, roeien, crosstrainer, etc) dan kan je afvallen, maar is spierpijn niet nodig of gewenst. Als je gaat voor spieropbouw, dan is een zware belasting van de spieren beter en kan je spierpijn tot gevolg hebben.

Een ervaren sporter zal sowieso niet snel last hebben van spierpijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan even met een fitness instructeur een afspraak maken dan kan hij/zij je even begeleiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om spierpijn, het gaat er om dat je caloriën verbrand. Anderhalf uur stevig doorfietsen is prima om af te vallen maar daar zul je ook niet veel spierpijn van krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, spierpijn is nooit goed. Spierpijn betekent dat je spieren een beetje beschadigd zijn, daar krijg je littekentjes van op je spieren en dat is niet goed. Om af te vallen moet je cardio oefeningen doen, en ik heb geleerd dat je dan een beetje buiten adem moet raken. Zo veel adem overhouden dat je nog wel kunt praten maar niet meer kunt zingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee!
spierpijn heeft niks met je lijn te maken. spieren worden niet dik maar er komt reserve voedsel dat wordt opgeslagen in bijvoorbeeld je buik