Waarom houdt ik het langer uit met fietsen dan met rennen?

Mijn vrienden fiets ik er met gemak uit, maar rennen ben ik een van de eerste die afhaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het ligt eraan of je spieren gewend zijn aan de inspanningen die je doet, of niet. Bij fietsen maak je hele andere bewegingen dan bij hardlopen. (Je spieren trekken zich anders samen.) vandaar dat je waarschijnlijk vaker fietst, dan dat je aan hardlopen doet.

Je conditie heeft er trouwens niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je gebruikt andere spieren voor fietsen als voor rennen, blijkbaar zijn je benen beter ontwikkeld voor fietsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met fietsen gebruik je alleen je benen, bij het rennen gebruik je alles. Je armen ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat is pertinent niet waar. Met fietsen train je meer spieren dan met hardlopen!
Met een fiets beweeg je je benen meer dan heel je lichaam en rennen gebruik je heel je lichaam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een hele andere beweging, voor het hele lichaam. maar met wat trainen kun je ook een "renconditie" krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast alle antwoorden is er nog een duidelijk verschil. Als je op de fiets zit, dan hoeven jouw benen jouw lichaam niet te dragen. Als je loopt, dan draag je zelf jouw bovenlichaam mee. Mogelijk heb je een spierbouw die meer op duursport dan op explosieve sport zijn berekend. Dat afhaken komt dan omdat jouw vrienden gewoon veel sneller zijn en mogelijk vind je helemaal niks aan hardlopen en heb je geen zin om je energie daarin te leggen als jouw vrienden toch al veel sneller zijn. een verloren strijd bij voorbaat.
Hou het erop dat ook jij weer dingen hebt waar jij beter in bent dan zij. Ieder zijn ding.