Wat voor sport wordt depressieve mensen aangeraden? Is het bekend welke tak goed aanslaat bij deze groep?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Meestal wandelen of hardlopen. Hardlopen is effectief bij depressieve klachten en angststoornis. Door hardlopen komen er neurotransmitters vrij (serotoninen en endorfinen) die zorgen dat je er weer zin krijgt in het nemen van initiatieven. Hardlopen maakt tevens blij, door de vrijgekomen serotoninen en endorfinen. Hardlopen heeft een positieve invloed op de hersenen, je kan beter presteren (hard lopen is goed voor je IQ) en het is stress reducerend. Running Therapie dus, als alternatief voor antidepressiva.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...

Er is niet 1 sport die voor ieder depressief persoon werkt. Je moet iets zoeken waar je je lekker bij voelt en je gedachten even opzij kunt zetten. Voor de een is dat voetbal voor een ander hardlopen etc..

Er is een running therapy ontwikkeld voor depressieve mensen. Er wordt verschillend over gedacht of het helpt, maar helemaal onzin zal het ook niet zijn. Maar die is ontwikkeld voor deze doelgroep.

Hardlopen of een andere duursport, zoals zwemmen. http://www.runningtherapie.nl/Allesoverrunningtherapie/Watisrunningtherapie/tabid/58/Default.aspx http://www.uwbreinalsmedicijn.nl/prozac-of-adidas/ http://retro.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Hardlopen/therapie.html

Boxen is een optie

vechtsporten, krijg je adrealine in je bloed

De depressieve mensen die ik gekend heb, hadden helemaal geen zin in sporten, hoogstens in een wandeling.

Met name hardlopen schijnt even goed te helpen als pillen, maar de grote vraag is hoe je een depressief iemand aan het lopen krijgt.

ik denk dat de soort sport niet te noemen is. de begeleiding of medesporters zijn belangrijker. zo wordt er steeds meer aangeboden als fitness of zwemmen voor mensen met psychische problemen.

Ik voelde mij flink depressief toen mijn ex mij had gedumpt. Nergens had ik meer zin in, ging alleen huilen, laat opblijven, chocola eten. Altijd lang krijgskunsten beoefent, maar gestopt omdat ik het saai vond. Een vriend van mij rade mij kickboksen aan. Ik ging erheen en na de eerste les voelde ik mij al beter. Bij een zware training denk je niet aan hoe zielig je bent, je denkt alleen; Doorzetten!, ik kan het! Vanaf de eerste les voelde ik mij al beter. Al die depressie is er gewoon uitgeslagen. Ik werd frisser en kreeg weer een nieuw doel voor ogen. Door Kickboksen ben ik helemaal over mijn depressie heen gekomen, en ben nu nog beter. Ik zit nu op Thaiboksen en MMA. Welke sport nou de beste is, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Kickboksen is lekker hard en intensief. Ik raad dat de beste sport aan voor depressieve mensen.

Ga groeps lessen volgen bv van Lesmills die hebben een feeling goed karakter en altijd een goede sfeer. Je verlangt al snel naar de volgende. Ik geef het 3x per week bodycombat dat is een van de velen hier krijg je geen spijt van en het is goed voor je. Het is overal op de wereld te doen informeer bij je lokale sportschool of kijk op www.Lesmills.nl

De wandel- of hardloopsport is hierin wetenschappelijk onderzocht. Bv. "Uw brein als medicijn" Boek http://www.dokterdokter.nl/gezondheid/bewegen/3859/loop-je-depressie-van-je-af http://www.brambakker.com/Boek/Runningtherapie-T69.php http://runners.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/1508/ Mogelijk overtuigd je dit. Alhoewel het vooral op hardlopen is gericht doet een goede wandeling ook wat. Er wordt zelfs een relatie gelegd tussen wandelen en het EMDR-effect van de bewegende handen tijdens het hardlopen en wandelen. EMDR is een techniek die wordt gebruikt bij behandeling van psychische trauma's Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100