Wat zijn de beste tijdstippen om creatine in te nemen?

Ik heb gisteren Creapure Tasty Tabs van bodyenfitshop.nl binnen gekregen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik creatine ga gebruiken en ik heb gekozen voor deze vaste form van creatine omdat ik het al een hell vind om mijn proteine shakes in vloeibare vorm te drinken.

Op het label van de verpakking staat aanbevolen gebruik 3 tabletten per dag. Maar er staat niet om welke tijdstip ect.

Mijn vraag is dus. Wanneer zijn de beste momenten om deze tabs te nemen? Ochtend/middag/avond of ochtend/voor trainen/na trainen ect. Ik vind dit lastig te bepalen omdat ik ook niet weet of de creatine direct in werkt en ik er gelijk kracht van krijg.

Toegevoegd na 4 uur:
Edit: link naar product http://www.bodyenfitshop.nl/creatine/creatine-alle/body-fit-sportsnutrition/creapure-tasty-tabs/

Toegevoegd na 1 dag:
Moet je ook de creatine innemen op rust dagen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
2K

Het beste antwoord

Beste Bildo,

Voordat ik jouw vraag ga beantwoorden, moet ik zeggen dat ik zeker geen expert ben. Ik neem nu ongeveer een jaar creatine in (Creapure Creatine van Body&Fit) en doe dit meestal nadat ik ga trainen, of als ik niet train voordat ik ga slapen of wanneer ik opsta (ongeveer 5 gram per dag). Ook heb ik mij nooit gehouden aan een loading-fase, omdat ik daar zelf niet in geloof door mijn eigen research.

Wat betreft de Tabs van B&F, lijkt het mij het verstandigst om het over de hele dag te spreiden. Als je op de dag gaat trainen, neem in ieder geval één Tab voor de workout en één Tab na de workout. Als je niet gaat trainen kan je het spreiden over de hele dag (1x 09:00, 1x 14:00, 1x 19:00 bv).
Dit is wat ik zou doen. Wat ik heb geleerd van Creatine is dat het niet zozeer uitmaakt wanneer je het inneemt, maar DAT je het inneemt.

Als je er echt niet uitkomt zou ik B&F een mailtje, berichtje op hun Facebook of een Tweet sturen. Je krijgt 9 van de 10 keer op dezelfde dag een antwoord terug.

( Schrijf ook een review van het product op B&F, dat helpt ons allemaal ;) )
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je hebt vaak te maken met een oplaadfase en een onderhoudsfase. Het beste is om de inname te spreiden over 4 tot 5 momenten. Onderstaand een bron voor verdere toelichting.