Hoe raak je een 'zwemband' het snelst kwijt? Welke oefeningen moet ik hiervoor doen?

Ik heb een zwemband :( Een buik en lovehandles dus. Dit ding moet weg, en voor Juni als het kan! Weet iemand goede oefeningen om hem weg te krijgen? Ik doe 3x per week een half uur cardio en gewichten, en in de weekenden doe ik nog 500x touwspringen. En dieeten he ..

Toegevoegd na 11 minuten:
Bij de fitness doe ik nu meestal 3x setjes van 15 (met 15 kilo) buikspieroefeningen. Ik doe het op zon apparaat dat je voorover moet buigen. Moeten dit er meer worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga lekker hardlopen. Wel goed opbouwen met een goed schema. Daarmee raak je vet sneller kwijt. Verder moet je alle slechte koolhydraten vermijden. Dus geen witmeelproducten meer en geen gefrituurde producten. Wel voldoende blijven eten! Maar ga je niet als een idioot focussen op die buik, want sommige mensen hebben nou eenmaal een buikje, dat is genetisch bepaald.

Ik heb gelezen dat het ook helpt om appelazijn te nemen. Het helpt niet alleen bij afvallen maar ook bij allerlei andere kwalen. Appelazijn heeft oa een bloedzuiverende werking en kan daarom helpen te bevorderen om je huid gezonder er uit te laten zien. Je kunt dit kopen bij oa Albert Heijn, je moet de troebele variant hebben. Daarnaast kun je buikspier oefeningen doen. Ik heb goede ervaring met de Wii fit!

Ga naar een sportschool en vraag speciale training voor je zwembandje. Zij kunnen je dan precies vertellen welke oefeningen je bij hun kunt doen om daar snel vanaf te komen

3x een half uur cardio is te weinig. Pas op een bepaalde hartslag ga je vet verbranden en die hartslag bereik je pas na 15-20 minuten. Loop dus een uur, desnoods iets minder hard. Dat is veel effectiever, want nu hou jij op wanneer de vetverbranding op gang komt. Van krachttraining val je (bijna) niet af, maar het is wel goed om erbij te doen. Het maakt en houdt je sterk en zorgt voor een mooiere bouw. Ook buikspieroefeningen zijn prima, maar probeer bij het naar voren gaan je hoofd naar je kin te brengen. Zo span je je buikspieren maximaal aan. En 3x15 is niet heel veel, doe gewoon 10 setjes van 15x. Effe doorbijten, maar best goed te doen. Doe ook verschillende buikspieroefeningen, ook voor je schuine buikspieren (die zitten aan de zijkant). Ga met je rug op een matje liggen met een bal in je handen achter je hoofd. Kom overeind terwijl je de bal tegen een muur gooit en weer opvangt. Terug naar de grond en herhalen, een kwartier lang. Voor de schuine buikspieren ga je liggen op je rug, met je benen fietsbewegingen maken en je linkerknie aantikken met je rechterelleboog. Vervolgens uiteraard omgekeerd (dus rechterknie aantikken met linkerelleboog). Dat 5 minuten doen, is zwaar maar een hele goede oefening Nog een dan. Ga op je zij liggen en zwiep met je hand in een boog omhoog naar je enkel.

Om even op de persoon voor mij terug te komen, krachttraining is een hele goede manier om af te vallen. Een stevige benen sessie verbrand al snel 500 à 600 calorieën. Verder is 3x per week een half uur cardio zeker goed om af te vallen, alleen probeer er eens een interval training van te maken, dit verhoogd de hartslag optimaal! Meest optimale combinatie voor een man dit wil afvallen is flink uitleven in het kracht honk, en erna half uur interval training. Tijdens het kracht gedeelte worden de spieren getraind, waarna er met de overige energie in het lichaam vet kan worden afgebroken met de cardio (bron: mens health) Verder is het erg belangrijk om te weten dat van het succes van afvallen slechts 20 à 30 % in de sportschool wordt behaald, de rest is thuis. Voldoende rust en goed eten doen het meest.!

Plaatselijk afvallen kan niet.(Dat is een sprookje !) Je moet simpelweg meer calorieën verbranden dan je binnenspeelt. Veel eiwitten en onverzadigde koolhydraten eten, veel water drinken. Blijf van verzadigde koolhydraten af, ze stillen je honger maar worden ook goed opgeslagen door het lichaam. Hou je spijsvertering in balans dmv. vezelrijk te eten. Veel bewegen, goed bezig...maar steek je tijd meer in oefeningen met je hele lichaam...je moet het extra vet kwijtspelen. Waarschijnlijk heb je al een wasbordje, maar zit het nog onder een laagje . Hou het gezond, niet op een appel en een blaadje sla gaan leven. En iets dat veel mensen vergeten: slaap genoeg, je lichaam hersteld 's nachts. Ikzelf had een hoge cholesterol, en moest anders gaan eten...deze voedingsschema's zijn ook voor jou ideaal. Als je even googled vind je meer dan genoeg recepten en lijstjes van wat goed is en wat niet. Succes Toegevoegd na 5 minuten: Als je om de dag 15 minuten besteed aan intensieve buikspieroefeningen is dit meer dan genoeg. Geef ze ook tijd om te herstellen. De eiwitten zullen van jou geen bodybuilder maken, maar zijn op vele gebieden goed voor je lichaam.

Bronnen:
http://www.dieetblog.com/10-afvallen-tips/

Koffie dieet werkt goed. 3 weken lang op koffie en wit brood leven scheelt gigantisch. Echter geen suiker en melk in je koffie!

Ga Zumba dansen. Er staan instructie video's en filmpjes van op You Tube. Je hebt dan een complete workout. Ik ken iemand die er een stuk slanker (all over) van werd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100