Wanneer heb je met judo gewonnen

Hallo, ik dacht dat je met judo had gewonnen als je iemand 25 seconden in de houdgreep houdt, 10 punten in 1 keer scoort of in de maximale tijd 10 punten scoort, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Antwoorden (2)

Je hebt gewonnen als je 10 punten hebt. Dit kan bestaan uit een optelling van kleinere punten (bijv. 3+3+2+2) óf uit een score van in 1 keer 10 punten. (Ippon). Als je iemand een X-aantal (precies aantal weet ik even niet) seconden in de houdgreep houdt, krijg je daar 10 punten voor, en heb je dus ook gewonnen.

Zodra de tijd op is wint degene met de meeste punten, ookal zijn dat er geen 10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De winnaar van een judowedstrijd is diegene die als eerste een ippon heeft gescoord of, als dat binnen de gestelde wedstrijdtijd nog niet is gebeurd, diegene die aan het einde van de wedstrijd de meeste punten heeft.
Dus wat je dacht klopt al kun je dus ook winnen zonder de ippon te halen, als je maar de meeste punten hebt als de tijd stopt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ippon is 25 sec in de houdgreep . wazari is tussen de 20 -24 sec in de houdgreep . een yuko score je tussen de 15-19 sec in de houdgreep en een koka tussen de 10-14 sec :)