Vroeger moest je een sportvisakte hebben, maar minister Veerman heeft drie jaar geleden de wet ingetrokken.
Wel moet je nog toestemming/vergunning hebben van de eigenaar van het viswater.
Voor kustwateren en de Westerschelde moet je bij LNV zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
op onderstaande link krijg je uitgebreide info
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, om te mogen vissen, heb je een visvergunning nodig. Doe de vispas check op onderstaand adres en je weet precies hoeveel het je gaat kosten, waar je deze vergunning kunt verkrijgen en waar je recht op heb.

Toegevoegd na 54 seconden:
Met een beetje geluk heb je hem zelfs misschien niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja je moet een vergunning hebben voor deze stroop sport..

Ik ben er niet voor, wandelen in de natuur is gewoon leuker...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de kust, aan de vloedlijn, mag je zonder vergunning overal zitten, met maximaal twee hengels. Vissen in de binnenwateren is overal vergunningplichting.

Op 1 januari 2007 verving de vispas de Sportvisakte en Grote Vergunning. Voor 36,50 euro per jaar ben je automatisch lid van een hengelvereniging en krijg je een vispas.

Vissen is dan toegestaan in de wateren van die hengelvereniging en op de visstekjes van de Landelijke Lijst van Viswateren.

Wil je sportvissen, dan is een juiste VISpas verplicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een minduimpje van iemand? Volgens mij is dit het beste antwoord! +1 van mij!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, maar bedankt voor de compensatie-duim :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nog een + erbij voor de zekerheid :)
zondag
14 jaar geleden
Vandaag bij de gemeente nagevraagd. Niets bekend over een stadsvisvergunning, helaas.