hoe kunnen mensen veel sneller sprinten dan andere ? En hoe wordt je sneller ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.2K

Antwoorden (10)

Ik ben 14 en loop de halve marathon. Ik ben ook goed in sprinten. Ik train namelijk 4 x per week en 1 x sprint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de bouw van je lichaam, je hebt 2 soorten: sprinters en lange afstandlopers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De anatomie van elk mens is anders.
Waarom is een hardloper over het algemeen mager en een worstelaar groot en dik.
Als je de lichaamsbouw van een sprinter/hardloper hebt wordt je door te trainen beter en sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het gewoon jaar in jaar uit intensieve training, hoe sneller je spieren kunnen samentrekken, hoe sneller je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je sprint op oefenen. ik ben 13 en ik oefen ongeveer 1 keer per dag 100m om het bij te houden. dan ga je steeds omhoog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het type van spiercellen een indicatie of je een sprinter met explosief vermogen bent of een langeafstandloper met duurvermogen. Je hebt mensen met langgerekte spiercellen voor duurloop en kortere spiercellen voor explosieve inspanning. Dat ontdek je tijdens het trainen. Vaak begin je in de jeugd met verschillende hardloopdisciplines en een goede trainer ontdekt dan jouw talent en mogelijk voel je dit zelf ook. Het allerbelangrijkst is dat het leuk blijft..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het in je hebben dat je hard kan rennen of lang kan rennen. Alleen trainen helpt ook heel veel. En ook conditietrainingen moet je niet overslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan sneller korte afstanden sprinten, door looptraining, In het begin moet je gewoon korte stapjes zetten, dan maak je vaart, en ga je harder.

Dat heb ik geleerd bij looptraining bij voetbal. Veel trainen, en een goede conditie helpt ook mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal komt dat doordat ze trainen. Het hoeft niet specifiek sprinten te zijn, maar als je bijv. op voetballen zit, waarbij je veel moet sprinten, heb je waarschijnlijk meer conditie en kun je dus ook sneller sprinten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doping
helaas
zoveel voorbeelden

ik doel dan op de zgn toppers

ligt wat mij betreft gelijk aan de prestaties van wielrenners.