Hoeveel F1 autos mogen ze per team per seizoen gebruiken?

Stel er is een Formule 1 auto total los. Hoeveel auto’s mogen ze per team per seizoen gebruiken, of is dit onbeperkt?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Formule 1
5.5K

Antwoorden (1)

Formule 1-coureurs mogen maar drie motoren en een beperkt aantal hybride onderdelen gebruiken tijdens een seizoen. Overschrijding van dit aantal levert een straf op. Een versnellingsbak moet zes Grand Prix-weekend op rij gebruikt worden en vervanging van dat onderdeel voor het aantal van zes is bereikt, levert een straf op.

Maar vanaf volgend jaar zouden de regels anders zijn, ieder team mag dan maximaal 175 miljoen euro spenderen aan de wagens, voor de kleinere teams is dit een groot pluspunt natuurlijk want teams zoals mercedes, ferrari ( is daar nodig ook haha) en redbull spenderen veel meer in een seizoen.

Dus nu mogen ze nog onbeperkt (als het bugdet dit toelaat) nieuwe wagens gebruiken, enkel levert dit wel strafpunten op als dit tesnel gebeurt
3 jaar geleden
taillie
3 jaar geleden
Ik veronderstel dat deze vraag komt omdat leclere vandaag in de banden gegaan is, wees maar gerust dat een team zoals Ferrari (ook al zijn ze dit jaar nergens te bespeuren) daar tegen kan op financieel vlak