Sure, mogelijk is het wel, hoewel je je natuurlijk scheel betaalt voor zo'n ding..maar of je er ook daadwerkelijk de weg mee op kan is iets anders. Zolang je motor aan de geluids- en veiligheidsvoorschriften voldoet en je niet de max snelheid overtreedt, is er geen vuiltje aan de lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet rijden op een F1 motor... Een F1 motor zit in een F1 wagen (die niet op de openbare weg mag).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (3)

ja
maar ze zijn super duur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik niet (om 'bedrijfsgevoelige' informatie) en je hebt het alleen over het motor(blok)?

Denk dat teams heel goed gaan vragen wat je ermee wil (als je er al een kunt kopen) en je zou je blauw betalen daarvoor, nogmaals, als je die al gekocht krijgt in de eerste plaats

Conclusie, waarschijnlijk niet te betalen en nogmaals, wegens concurrentiegevoeligheid (stel nou dat jij met je Ferrari motor naar McLaren gaat, of andersom,
hoogstwaarschijnlijk een vette NEE, dat is niet mogelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een F1 motor kopen, echter niet de motoren die de teams op dit moment gebruiken. Wel een logische redenatie over de technische gegevens. Misschien dat je de huidige motoren in 2014 wat makkelijker kan kopen omdat de F1 dan hoogstwaarschijnlijk overstapt naar een 1.6 V6 turbo in plaats van de huidige 2.4 V8. De kosten van de huidige motoren liggen rond de 400.000 euro per stuk (nieuw).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je daar een bron van? Stap je dan regelrecht naar het betreffende team of hoe gaat dat dan in zijn werk? Ze zullen vast niet op marktplaats staan:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, laat maar (hehe) Ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang is
Dat is absoluut mogelijk! Het zijn dan niet de motoren die op dit moment in de Formule 1 worden gebruikt maar de oudere motoren. Kijk in de link, daar staan een aantal motoren te koop, wel redelijk duur.

Houd er wel rekening mee dat deze motoren niet erg lang mee gaan, deze motoren zijn puur gebouwd voor prestaties, wanneer een motor 1000 km heeft gelopen is het al veel! Er zit dus erg veel onderhoud aan vast (de onderdelen zijn ook weer erg duur).

Je kan via deze site zelfs een complete F1 auto kopen!