Ben je als Formule 1 coureur verplicht aan de kwalificatie deel te nemen?

Dit naar aanleiding van Liuzzi, die in Monza als schuldige werd bevonden voor de startcrash, maar als HRT coureur sta je toch al in de achterhoede en dan ook nog vijf plaatsen gridstraf, kan hij toch beter helemaal niet aan Q1 deelnemen? Onder het motto banden sparen?

Ook al zou hij dat doen, echt veel zou het ook niet uitmaken, maarja, ik weet ook niet hoe belastend Q1 nou werkelijk is voor de banden...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Formule 1
1.5K

Het beste antwoord

Je bent officieel verplicht om deel te nemen ja.Maar er staat nergens geschreven dat je een snelle tijd moet rijden,dus al rij je extreem langzaam,je hebt deelgenomen aan de kwalificatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja want anders val je buiten 107 % regeling dat is de tijd die je verplicht ben om na de tijd van de snelste wagen binnen moet zijn en dus geregistreerd

Toegevoegd na 10 uur:
Q1 is niet belastender dan Q2 of de race zelf dus de belasting is ongeveer hetzelfde alleen gebruiken ze dit ook om voor extra afstelling te zongen