Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heten de lampjes die in een race auto aangeven wanneer je moet schakelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Formule 1
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Shift light of schakellamp.

En het leuke is: ze zijn ook te koop om in jouw eigen auto te monteren, dan werken ze via een sigarettenaansteker:

"Er zijn nu zelf modellen die je kan aansluiten op de sigarettenaansteker aansluiting.

Ongeacht hoeveel cilinders je auto heb en wat voor soort ontsteking.
Dit geldt zowel voor hand geschakelde auto's als auto's met een automaat.

Units worden met lijm strips voor voor montage geleverd. Tevens met een metalen beugeltje; voor een verstelbare kijkhoek.

Het afstellen
Dit wordt uitgevoerd door het starten van de motor en het aansluiten van de shift light in de je sigarettenaansteker.

D.m.v. meer toeren te draaien zal Tot de eerste LED begint te branden.

Bij sommige modellen is het ook mogelijk de LED's in de tegenovergestelde richting te laten branden. (d.w.z. van rechts naar links).

Handig om te weten

1) de LEDs zijn qua felheid in te stellen
2)Er is geen variatie in het oplichtpunt (het is aan of uit), dus schakel je altijd op het optimale moment. Dit in tegenstelling tot het gebruik van de toerenteller.
3) Shift-Light maakt de toerenteller zo goed als overbodig. Uit een ooghoek is het oplichten zichtbaar.


http://www.tuning-gids.nl/shift_light.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool, bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je een schift light bedoel ik weet of ik het goed heb geschreven maar dat is een kamp die aan gaat op het juiste moment om te schakelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen: "schakelindicator", die je tegenwoordig ook al in veel nieuwe auto's hebt. Het motormanagement berekent het beste schakelmoment en dat wordt dan d.m.v. een lampje op je dashboard aangegeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding