Stel je wil gaan karten, hoeveel kan dat dan ongeveer kosten?

Toegevoegd na 5 minuten:
Als hobby, niet voor een kwartiertje, bv de kart zelf, bandjes en hoe snel ze verslijten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Formule 1
3K

Antwoorden (4)

Prijs per 12 minuten voor het karten
€ 14,-

2e heat € 12,50 (2e keer)

3e heat € 10,- (3e keer)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
180 cc (vanaf 14 jaar)
1x € 14,50
2x € 26,00
3x € 36,00

270 cc (vanaf 18 jaar)
1x € 16,00
2x € 28,00
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje kart kost rond de € 2000 en een set goede banden ongeveer € 200. De slijtage van de banden hangt natuurlijk af van je rijstijl en het aantal uren, maar reken dat je met een 8 uur stevig rijden al dicht bij een nieuwe set banden toe bent. Het is een leuke maar niet goedkope sport, denk ook aan reparaties van de kart en kleding/helm.
Het beste is, een sponsor te vinden als je uitblinkt in karten.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je handig bent, of handige vrienden hebt, bouw je zelf een kart. Tweedehands kopen is ook een optie. Maar met de aanschaf ben je er niet.
Onderhoud en reparaties zullen vaker voorkomen dan je lief is. De bandjes slijten als een gek en ook de mechaniek heeft het zwaar.
Karten is een prachtige hobby maar nooit goedkoop.