Spierengroei

Hallo, ik doe nu op school veel aan sport en aan kracht training. En zat me laatst te verdiepen in het spieren trainen. En nu las ik dat eiwitten ontzettend belangrijk zijn bij het versterken van de spieren. En stond er dat je 2-3 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht moest hebben per dag, maar volgens mij kom ik daar nooit aan... Nu mijn vraag: worden mijn spieren wel groter/ sterker als ik niet zo veel eiwitten binnen krijg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Kimath
13 jaar geleden
hoe oud ben je? op jonge leeftijd aan krachttraining doen is niet goed voor je. Krijg je littekens van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17 (bijna 18)

Het beste antwoord

Je spieren zullen sowieso groeien als je er voor traint. Je spieren zullen sneller herstellen als je eiwitten neemt waardoor je groei wat sneller zou gaan. Als je geen bodybuilder wilt worden,maar er gewoon goed en sportief uit wilt zien, kom je al heel ver met een goede voeding.
Het antwoord is dus, ondanks dat eiwitten wel een belangrijke rol spelen je ook grotere spieren krijgt als je ze niet neemt en krachttraining doet. Een voorbeeld is bv vechtsporters. Zij nemen zelden eiwitten en ontwikkelen toch spieren door hun training.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Natuurlijke worden je spieren groeter als je aan kracht training doet en een normale hoeveelheid eiwitten binnenkrijgt.

Over de 2-3 gram eiwitten pet kilo, en 2kg kip per dag wat je leest betreft meestal bodybuilders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eiwitten zijn sowieso belangrijk, ook al zou je niet trainen ;-))

Maar je bent nog erg jong. Onder de 18 wordt toch een lagere dosis, afhankelijk van je vetpercentage gemeten.

Laten we die 2 en 3 gram per kg lichaamsgewicht in jou geval maar even vergeten.

Voor jou zou ik de volgende berekening gebruiken:

1-1.2 x je lichaamsgewicht in kilo's aan grammen eiwitten.

100kilo X 1.2=120 gram
90kilo X 1.2=108 gram enz

in 1 ei zit 7 gram eiwitten dus neem 2 eieren en je hebt al 14 gram

in 1 plakje 20+ kaas zit 7 gram eiwitten met de eieren heb je al 21gram

in 100 gram gebakken kipfilet zit 33.4 eiwitten neem 200 gram er van en dan zit je met deze 3 etenswaren al op 87.8 gram aan eitwitten.

In je dagelijks eetpatroon, zouden voldoende eiwitten moeten zitten. Je kan na het trainen wel een gewone eiwit shake nemen, altijd de laagste dosering op de verpakking aanhouden. Hier staat ook altijd standaard 3x per dag op, wat je dus NIET moet doen. Gewoon 1 na de training, of voor het slapen gaan, is voldoende, om je wat sneller te laten groeien.

http://www.mannen-gezondheid.com/eiwitten.html