Wat is de minst enge ´enge´ attractie in de efteling?

En daaronder vallen:
Bobbaan
De vliegende hollander
Halve Maen
Pegasus
Vogel Rok

Alle andere attracties ben ik al eens in geweest, bovenstaande attracties wil ik altijd graag in, maar als ik ervoor sta...brrr.

Over de kop gaan wil ik sowieso niet, dus de pegasus valt af. Maar stijl naar beneden kan ik ook niet hebben. Dus... wat is de minst enge (rustigste, minst stijle, enz) , 'enge' attractie in de efteling?

EDIT: Okee, het was blijkbaar niet duidelijk...
De vraag is: welke van deze 5 attractie is het minst 'eng':
Bobbaan
De vliegende hollander
Halve Maen
Pegasus
Vogel Rok

Nog maals EDIT: inderdaad, stom stom stom, eerst zeg ik pegasus wel, dan pegasus niet. Pegasus valt er wel onder, ik bedoel met zeker niet de Python (die gaat nl. over de kop).

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
12.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okeee, ik ga in ieder geval de bobbaan proberen, en de vliegende hollander kijk ik eerst even aan hoe die eruit ziet, en misschien ga ik daar ook in!

Het beste antwoord

Leuke vraag.

Bobbaan is "eng" omdat je niet in een rails zit, je zou dus in theorie uit de bocht kunnen vliegen!

Pegasus is een oude houte rammelbak. Dat voegt wel meer "engheid" toe dan een steel coaster.

Vogel rok is "eng" omdat je niet weet wat er gaat gebeuren (die bocht naar links, of die afdaling zie je gewoonweg niet aankomen om dat het nogal donker is :p)

Halve maen zou je voor de grap kunnen proberen, maar dan wel in het midden gaan zitten!

Vliegende hollander is volgens mij niet eng, gaat niet over de kop, is niet in het donker.

Verder vindt ondertekende ze juist allemaal wel vet :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

De Pegasus gaat niet over de kop. Dat is de Python. Die laatste zou ik je dus afraden.
Vogel Rok is niet zo heel eng, maar wel donker. Dus dan is het maar net of je daar van houdt of niet.

Als ik moet kiezen tussen deze: Bobbaan of Pegasus. Misschien de Halve Maen als je in het midden gaat zitten.

Maar ik denk dat als je het gewoon niet leuk vindt of heel eng, doe het dan niet. Je zit niet te wachten op een trauma, of wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha nee dat niet, maar ik wil het toch wel eens proberen, en meestal als ik mezelf dan eindelijk dat duwtje heb gegeven dat ik wel in zo'n niet-zo-heel-enge attractie ga, dan wil ik meteen 100x erin omdat ik het zo leuk vond!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan raad ik toch echt de pegasus aan. Erg leuk en mijn kinderen kunnen er al vanaf hun 4e geen genoeg van krijgen.
Van het lijstje dat je geeft, ken ik de Vliegende Hollander nog niet. Maar van de andere 4 vind ik Pegasus de minst enge. De Halve Maen het meeste enge vanwege dat 'gevoel in je buik'. Maar ik begrijp dat je de Python niet eng vindt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder twijfel de Bobbaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een scheiterd en vond de bobbaan niet eng, maar errug leuk!
De vogelrok vond ik ook niet zo eng.. hij gaat niet over de kop en is niet erg lang. Het enige dat het spannend maakt is het donker.
Halve Maen vond ik doodeng, dus wil ik je niet aanraden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bobaan of de pegasus

Bobaan gaat snoeihard! en Pegasus is wel erg spannend met al die dalingen en steigingen ( maar gaat niet over de kop)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even zien:
De bobbaan is niet eng vind ik zelf, het gaat niet heel hard, al gaat het schuitje wel 'los'over de bobbaan heen dus als je angst vooral zit in 'wat kan er allemaal verkeerd gaan' dan kun je je lol op..
De pegasus gaat vrij hard en ratelt ook gigantisch maar is wel hardstikke leuk, er zitten wel wat 'zweefmomentjes'in.
De vliegende hollander is echt 'suspense'. Er gebeurt eigenlijk niet zo veel, maar je weet niet wat er gaat gebeuren en dat maakt m spannend.
De vogel rok gaat best snel, en door het donker waardoor je niet zo goed kunt zien waar ie heen gaat maar hij is wel goed te doen.
De halve maen zorgt vooral voor dat kriebelende gevoel in je onderbuik. Als je daar niet tegen kunt, laten. Anders heel leuk!
Het is allemaal een beetje afhankelijk van wat je er eng aan vindt..Als het puur om de g-krachten gaat, zou ik beginnen met de bobbaan en de vliegende hollander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De minst enge vond ik de Vogel Rok, die is wel leuk.
De Halve Maen heb ik gerangschikt onder de "niet leuke" attracties.
Ik had haast liever dat die boot over de kop gaat dan dat blijven hangen op dat punt. Misschien dat ik uiteraard ook beter in het midden had kunnen plaatsnemen in plaats van helemaal achterin (of voorin, net hoe je het bekijkt).
Ik heb het voor elkaar gekregen een lichtelijke hamstringblessure op te lopen in dat ding. Heb me zo ontzettend schrap gezet dat de kramp er gewoon in schoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn top 5 is:
1. Bobbaan
2. Pegasus
3. Vogelrok
4. De vliegende Hollander
5. Halve maen (waar ik helemaal niet in ga, heel eng)

Natuurlijk is hier 1 hier het minst eng en 5 het engst.
Eigenlijk zijn de eerste 3 allemaal niet zo eng
Vleigende Hollander is leuk eng
Halve maen mogen ze slopen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind Vogelrok het coolst, volledig in het donker door een achtbaan, onvoorbereid wat er komt. Maar daardoor geen anticipatie en overkomt het je zonder gevoel van paniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond de vliegende hollander het minst eng, maar wel leuk gemaakt, en anders moet je maar naar het sprookjesbos, helemaal niet eng :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De minst enge in de halve maen, maar daar word je erg misselijk in (althans, ik wel). Ik zou kiezen voor de Bobbaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
halve mean is wel ens de rest kan je zo instappen.
halve mean is dan wel weer erg cool :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maen bedoel ik
Poffertjes eten in het poffertjes restaurant
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oooo efteling efteling efteling... sorry ik sla door maar zaterdag mag ik weer stuiter stuiter stuiter.
De minst enge enge attractie is dan de vogelrok voor mij. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik een dark ride beter kan verdragen. als ik eenmaal de horizon heen en weer zie gaan dan taai ik af. Onderweg heb je nog een hoop te zien zoals vogelrok zelf enzo... schitterend... en daarna bijkomen in carnaval festival taaa ta ta taaa ta ta ta tada... Wil je handje wel vast houden als je zaterdag ook gaat ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houdt U dan ook mijn handje vast :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor jij wel. Je bent toch goed te herkennen . Lekkere badeend !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ik word ook altijd zo als ik naar de efteling ga, helemaal hyper! Ik ga begin juni pas heen, dus helaas!
Ja, carnival festival en monsieur cannibal zijn daar ook (en in beide ga ik zo'n 300x), dus misschien tussendoor even de vogelrok proberen.
Voor mij is de Bobbaan het minste eng!

Halve Maen zal ik niet weten, want daar word ik alleen maar ziek in!

Vliegende Hollander is TE GEK, moet je echt een keer doen... kan best spannend zijn, maar die mag je niet missen ;)

Pegagus is niet eng, alleen kraakt ie veel + heeft 2 houterige bochten.

Vogel Rok is zeker leuk en niet eng omdat het een Darkride is (lees ook antwoord van Smiley-D)

Go for IT :)