wat is de hoogste score ooit behaald op de rekstok?

Epke had een enorme score. Maar wat is de hoogste score die ooit is behaald tijdens een wedstrijd op de rekstok?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5K

Het beste antwoord

Dat is de score die Epke nu gehaald heeft.

De FIG ( Federation Internationale de Gymnastique) de internationale turnbond verandert de manier van puntentelling een paar keer.
De huidige puntentelling is vrij nieuw.
Er zijn nu veel meer juryleden en er zijn aparte juryleden die kijken naar de inhoude van de oefening, de moeilijkheidsgraad en een jury die kijkt naar de uitvoering.
De beoordeling is dus veel meer gedetailleerd.
Je kunt 1/10e punt aftrek krijgen voor een klein foutje en bonuspunten voor iets extra's.

Epke had 16 punten en 533
De Duitser Fabian Hambüchen pakte het zilver: 16,400.
Het brons was voor de Chinese titelverdediger Zou Kai met een score van 16,366.

Dit waren allemaal ongekend hoge scores.