Waarom moet er een geldboete betaald worden bij een gele/rode kaart?

Het is toch al een straf genoeg voor de speler en de club dat de speler een volgend de match niet meer mag spelen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
3.3K

Antwoorden (1)

1 simpel antwoord: fairplay.

Ik weet van in bepaalde competities dat die boetes kunnen oplopen tot 25€ voor een rode kaart, na 2 rode kaarten ga je vanzelf wel rustiger spelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
dan heb ik het natuurlijk over café voetbal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Café voetbal? Dit gebeurt gewoon bij alle (amateur)competities en bij de jeugd in Nederland.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedoel dat die boete van 25€ op niveau cafévoetbal is.
tuurlijk wordt dit overal gedaan, heb zelf nog zaalvoetbal gedaan en toen was dit 2,5€ voor een gele en 5€ voor een rode.