Kan een scheidsrechter van een voetbalwedstrijd ook geschorst worden voor een wedstrijd als hij een grote fout heeft gemaakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat je het over de rode kaart van Strootman hebt? Direct rood vond ik ook erg zwaar, maar een gele kaart was het wel waard en in dat geval zou het ook een tweede gele kaart zijn en ook rood, dus heel veel verschil zou het niet hebben gemaakt.

Het beste antwoord

Ja, bij grote fouten krijgen ze een schorsing in hogere klasse, daardoor zullen ze een klasse lager moeten fluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jazekers beslissingen worden door de knvb gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel wordt deze nooit geschorst. Wel gebeurt het regelmatig dat ze een week later een duel in een lagere klasse moeten leiden.

In een incidenteel geval "worden de scheidsrechters in bescherming genomen" en worden ze even een weekje met rust gelaten, maar officieel wordt dat dan geen schorsing genoemd.

Toegevoegd na 2 minuten:
Leuk voorbeeldje hier in deze tekst:
"De technische commissie verwijt hen niks, zo stelt de voetbalbond, maar vindt het verstandiger hen even in de luwte te plaatsen. Tsja. Scheidsrechter van Boekel en zijn assistent Van de Ven zijn dus gewoon geschorst vanwege hun kolossale blunder tijdens Ajax - Heracles."

http://www.endandit.nl/sport/050211061/knvb-schorst-scheidsrechter-wegens-blunder-ajax
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je doelt zeker op Blom, tijdens PSV-Twente? Denk in dat geval niet.
In theorie zou dit wel kunnen. De KNVB kan beslissen, als een scheidsrechter vaker grote fouten heeft gemaakt, de scheidsrechter te schorsen.
Dus Ja, dat kan.