5-2 Brazilië-Zweden

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal#Historisch_overzicht
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is het WK van 1958 geweest in Zweden. Brazilië speelde in de finale tegen Zweden. De Brazilianen wisten de Zweden met 5-2 te verslaan
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn drie grootste uitslagen:

- In 1958 won Brazilië in de finale van Zweden, met 5-2.
- Een even groot doelpuntenverschil viel ook in 1970 te noteren, toen Brazilië in de finale Mexico met 4-1 versloeg.
- Een laatste overwinning met drie doelpunten verschil was in 1998, toen gastland Frankrijk met 3-0 van Brazilië won.

Tijdens het Europees Kampioenschap is overigens wel eens een hogere uitslag geweest, namelijk 4-0 tussen Spanje en Italië in de finale van 2012.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat is volgens jou een hogere uitslag? 6-6 of 4-0?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6-6. Maar ik interpreteer de vraag van bne004 als 'hoogste cq. grootste uitslag', oftewel de grootste overwinning. De vraagstelling is niet verhelderend genoeg om duidelijk te kunnen stellen wat de vraagsteller bedoeld, het is uiteindelijk aan de vraagsteller om te beoordelen welk antwoord hem/haar het meest heeft geholpen!
15 julie 1982 el Salvador tegen Hongarije met als keeper van salvador de 17-jarige Ricardo Guevara Mora de jongste keeper ooit op een WK . Het werd uiteindelijk 10-1 voor Hongarije.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees de vraag nog eens.