Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat voetballers op een steeds latere leeftijd actief blijven?

De afgelopen tien à vijftien jaar valt me op dat spelers in tegenstelling tot vroeger steeds langer blijven voetballen. Kijk naar een Seedorf die is al 35 jaar. Zelfs spitsen, waarvan verwacht wordt dat ze rond hun 30ste 'uitgeblust' zijn blijven op hoog niveau acteren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
806
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het wel écht zo? Volgens mij is het geen feit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken geen onderliggend onderzoek, maar dit valt zeker wel op. In Italie is dit goed te zijn. Daar zijn heel veel middenvelders nog actief rond hun 33/ 34ste. Vijftien jaar terug viel me dit echt niet op.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er wordt goed voor ze gezorgd, ze doen het voor het geld, ze vinden het leuk, mensen blijven langer gezond. Het is ook een beetje schijn want vroeger waren er ook genoeg die lang door gingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Sommige doen t gewoon voor de geld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hebben ze altijd al gedaan.
Door meer kennis, betere begeleiding etc. blijven veel spelers langer in goede conditie. Hierdoor kunnen ze langer actief blijven.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
ik denk dat de mensheid steeds en steeds meer en beter aan het ontwikkelen is, waardoor bv voetballers het langen kunnen uithouden en langer hun conditie kunnen vasthouden , ook komt het doordat de trainers beter zijn opgeleid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zij hebben er zoveel voor moeten geven om op het hoge niveau te komen waar ze nu staan .
En nu vinden zij het voetbal spelletje nog veels te mooi om afscheid van te nemen .
En kunnen het applaus van hun aanhang ook niet missen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding