Valt een stijging van aantal minuten sporten / fietsen te relateren aan het aantal te verliezen kilo's binnen x dagen? Is daar een correlatie tussen?

Van 2x 4.8km a 10 minuten per keer per dag naar 2x 8.3km a 25 minuten per keer per dag.

Er rekening mee houdende dat het eetpatroon van de persoon hetzelfde is gebleven.

Hoe verhoud dit zich dan naar het gewicht van die persoon / de calorieverbranding?

Volgens een website (http://www.fietsersbond.net/fietsrouteplanner/fietsroutes-gelderland/) verbrand ik nu 300 kilocalorieën per dag in tegenstelling tot eerst 130 kilocalorieën per dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer je fietst en hoe langer, dan logischerwijze, ook meer verbranding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ging iets mis....wat ik nog wilde zeggen was, dat het niet automatisch zo is, dat er een standaard ratio is tussen het aantal calorieën dat je verbrand, en de kilo's die je verliest. Dat zou namelijk inhouden, dat wanneer je bij 300 verbrandde calorieën bijvoorbeeld 1 ons afvalt, bij 400, 2, bij 500, 3 enzv. Gewichtsverlies is van veel meer dingen afhankelijk, maar het is wel zo, dat wanneer je zoals jij, je fietstraining uitbreid, je dus wel meer af kunt vallen, maar het kan verschillend zijn, hoevéél je dan afvalt, dit is niet standaard hetzelfde bij het aantal calorieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ging iets mis, ik wilde nog zeggen, dat er niet in die zin een relatie is, dat het ratio altijd hetzelfde zou zijn.

Het is niet standaard zo, dat je bij verbranding van 300 calorieën bijvoorbeeld, standaard een ons afvalt. Dat kan per keer verschillen en is van veel factoren afhankelijk.

Antwoorden (1)

En zo heb je zelf je vraag beantwoord :-)