Hoe komt het dat alle basketballers zo lang zijn?

kun je je lengte beïnvloeden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
18.2K

Antwoorden (7)

Nee je wordt gewoon niet aangenomen als je korter ben

Je maakt ook zoveel meer kans ala je langer bent ookinhet spel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je maakt wel meer kans op een basisplaats als je lang bent, maar het is zeker niet zo dat je niet wordt aangenomen als je wat kleiner bent.
Nee, je kunt je lengte niet beinvloeden, maar als toelatingscommissie kun je wel beinvloeden dat er alleen lange mensen aangenomen worden. Die hebben nu eenmaal een groter bereik, en dus meer kans de bal in de basket te krijgen
anneliez
13 jaar geleden
Lange mensen hebben een voordeel bij basketballen en zullen daarom verder komen in deze sport.

Het is dus gewoon een kwestie van selectie.

Het is niet zo dat je door veel basketballen langer wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Basketballers worden niet lang omdat ze basketballen maar basketballen omdat ze lang zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is ongeveer hetzelfde als slanke mensen bewegen veel omdat ze slank zijn en zijn niet slank omdat ze veel bewegen. Maar dat verteert al een stuk moeilijker. :-)
Je lengte is iets te beïnvloeden, maar dit is erg ingewikkeld en kan ook alleen als er echt een reden voor is. Dus niet omdat je wilt basketballen.
Basketballers gaan dus vaak basketballen omdat ze lang zijn en niet andersom.
Er zitten ook altijd wel 2 of 3 kleinere spelers in een basketbalteam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooroordelen. 'He, jij bent lang, zit je op basketbal?' is hetzelfde als zeggen 'He jij bent klein, doe je aan minigolf?'. Ik ken zelf ook kleine basketballers hoor :P

Toegevoegd na 1 minuut:
Die spelen overigens niet op topniveau (zoals Jordan ofzo). Als je het over echt hoge teams hebt, heb ik niets gezegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En toch blijf ik erbij dat dit een vooroordeel is.
Want eigenlijk is het helemaal niet waar dat alleen lange personen kunnen basketballen op professioneel gebied.

Ook kleine mensen kunnen een professionele basketballer worden, want kleine mensen zijn vaak snel en hebben veel inzicht. Een echte spelmaker dus en dat is eigenlijk even belangenrijk als scoren. En je moet het spelletje slim spelen.

Je hoeft ook niet perse lang te zijn om te scoren. Dunken is gewoon voor de show, maar je komt ook ver met een 2 punter van iets verder. en dan kan een klein iemand makkelijk doen.

Conclusie: Het is een mening dat alle basketballers lang zijn.
Bronnen: