Hoe komt het dat alle basketballers zo lang zijn?

kun je je lengte beïnvloeden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee je wordt gewoon niet aangenomen als je korter ben Je maakt ook zoveel meer kans ala je langer bent ookinhet spel

Nee, je kunt je lengte niet beinvloeden, maar als toelatingscommissie kun je wel beinvloeden dat er alleen lange mensen aangenomen worden. Die hebben nu eenmaal een groter bereik, en dus meer kans de bal in de basket te krijgen

Lange mensen hebben een voordeel bij basketballen en zullen daarom verder komen in deze sport. Het is dus gewoon een kwestie van selectie. Het is niet zo dat je door veel basketballen langer wordt.

Basketballers worden niet lang omdat ze basketballen maar basketballen omdat ze lang zijn.

Je lengte is iets te beïnvloeden, maar dit is erg ingewikkeld en kan ook alleen als er echt een reden voor is. Dus niet omdat je wilt basketballen. Basketballers gaan dus vaak basketballen omdat ze lang zijn en niet andersom. Er zitten ook altijd wel 2 of 3 kleinere spelers in een basketbalteam.

Vooroordelen. 'He, jij bent lang, zit je op basketbal?' is hetzelfde als zeggen 'He jij bent klein, doe je aan minigolf?'. Ik ken zelf ook kleine basketballers hoor :P Toegevoegd na 1 minuut: Die spelen overigens niet op topniveau (zoals Jordan ofzo). Als je het over echt hoge teams hebt, heb ik niets gezegd

En toch blijf ik erbij dat dit een vooroordeel is. Want eigenlijk is het helemaal niet waar dat alleen lange personen kunnen basketballen op professioneel gebied. Ook kleine mensen kunnen een professionele basketballer worden, want kleine mensen zijn vaak snel en hebben veel inzicht. Een echte spelmaker dus en dat is eigenlijk even belangenrijk als scoren. En je moet het spelletje slim spelen. Je hoeft ook niet perse lang te zijn om te scoren. Dunken is gewoon voor de show, maar je komt ook ver met een 2 punter van iets verder. en dan kan een klein iemand makkelijk doen. Conclusie: Het is een mening dat alle basketballers lang zijn.

Bronnen:
Mezelf

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100