Hoe vouw je een papieren vliegtuigje?

Iedereen heeft zo zijn eigen manier maar welke vouw methode zorgt voor de langste vlucht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
5.4K

Het beste antwoord

Kijk eens hieronder. 50 vliegtuigen om te vouwen. Koop een doos vouwblaadjes en probeer ze uit, zou ik zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ondertussen nog verder gezocht en vond deze:
http://www.vliegtuigjevouwen.nl/
Maar die van jouw is ook handig!

Andere antwoorden (2)

Door de vleugeltips zodanig naar boven te vouwen dat de puntjes boven de tip uitsteken krijgt het vliegtuigje extra vaart.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Vliegtuigjes vouwen
Vortex

Download hier het pdf bestand met de vouwlijnen en print deze uit.

Dit model kan 2 keer uit een A4. Knip langs de dikke lijn, vouw langs de gestreepte lijnen. Breng de korte zijden naar elkaar zodat er een koker ontstaat en plak vast met plakband.

Werpen
Probeer het vliegtuig zo recht mogelijk te houden bij het werpen en geef met de pols een draaing.

Toegevoegd na 3 minuten:
Stuntvliegtuig
Download hier het pdf bestand met de vouwlijnen en print deze uit.

Knip langs de dikke lijnen, vouw de gestreepte lijnen naar je toe en de gestippelde lijnen van je af.

Vouw tot slot de staartvleugels iets omhoog. (geel op de tekening)