Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke kleine verhaaltjes voor kinderen tot 12 jaar zijn er voor het naar bed gaan?

Ik pas op vier kinderen, eentje van 12 eentje van 8 eentje van 6 en eentje van 4. Ik stop ze een voor een in bed, en ze willen allemaal een verhaaltje. Nu weet ik er niet zo veel...

Toegevoegd na 4 minuten:
Maar boeken heb ik wel, ik bedoel meer specifiek een klein verhaaltje, dat ik uit mijn hoofd kan leren. Ik leer heel snel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn boeken van 365 dagen en dan kan het over paarden of over beertjes gaan jip en Janneke zijn ook altijd leuke boekjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Sprookjes zijn vaak wel leuk. En ik neem aan dat ze vast wel voorleesboekjes hebben, waaruit je ze kan voorlezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van de Gebroeders Grimm heb ik altijd genoten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.leermiddelenplein.nl/php/detail.php?id=141264

Om zelf te lezen (bieb)en dan na te vertellen als je moet oppassen. Kleine verhaaltjes met een leerzaam thema.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vader van mijn vriendin vertelde elke avond een stuk van een vervolgverhaal. Hij verzon het ter plekke, en hij kon het zo lang en kort maken als hij wilde (en zo spannend).
Het vergt wat fantasie, maar als je eenmaal begonnen bent, gaat het daarna vaak vanzelf, en je hoeft niet telkens een nieuw verhaaltje uit je hoofd te leren, je kunt verder gaan waar je gebleven was.
Of je laat alle kinderen een woord noemen en je maakt daar een verhaaltje mee.
Of je maakt er een doorgeefverhaal van, jij begint en laat de kinderen om de beurt een stukje verder vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn beide kinderen waren gek van kabouter sproet. Werd zo vaak voor gelezen dat we dit versje helemaal uit ons hoofd kende. Op de site staan meer korte verhaaltjes van deze kabouter sproet.

Mijn dochter is nu juf in opleiding en de kinderen zijn ook gek met de verhaaltjes van kabouter Sproet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je met google zoekt op voorleesverhalen vind je echt te veel om op te noemen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Maar dit zijn allemaal korte verhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding