Waarom staat er op het voetbalshirt 'James' terwijl er op de doelpuntenlijst 'Rodriguez' staat?

Deze avond scoorde James/Rodriguez op het WK, maar waarom is zijn naam op zijn shirt niet dezelfde als die die op de lijst met goals komt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Mogen spelers zelf beslissen, na goedkeuring van hogerop.

dit kunnen persoonlijke redenen zijn of speler is van in de jeugd al bekent onder een andere naam.

"Hulk" en "Chicharito" zijn ook geen echte namen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij Nederland heeft Memphis Depay ook Memphis op zijn rug staan en niet Depay.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bijna goed, jij heet voluit James David Rodríguez Rubio. Zijn voornamen zijn James David
De familienaam aan zijn vaders kant is Rodriques
De familienaam aan zijn moederskant is Rubio
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ronaldinho heet ook anders en Bryan Ruiz heeft Bryan op zijn shirt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is vooral een Braziliaans gebruik, maar inmiddels hebben dus ook spelers uit andere landen hun voornaam of alias op hun shirt staan.