belangrijke basketbal regels!?

ik moet voor bsm (bewegen sport en maatschappij) de basketbal spelregels leren. die moeten we ook zelf opzoeken. wat zou ik echt moeten weten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Belangrijkste: Je voeten mogen de bal niet aanraken. En voor zover ik weet is basketbal een no contact sport. Dus je mag elkaar niet aanraken, geen schouderduw of zoiets. De rest zou je eigenlijk op de onderstaande link kunnen vinden.

Bronnen:
http://mediatheek.thinkquest.nl/~jre0652/p...

Voornamelijk wat wel en niet mag met de bal (lopen) em de punten telling, de bronnen zijn vrij uitgebreid. ik denk dat je aan de laatste het meeste hebt Succes

je mag maar 2 losse stappen zetten, je mag níet met 2 handen stuiteren en je mag ook niet eerst gaan stuiteren en dan de bal vasthouden en weer gaan stuiteren. je mag ook geen lichamelijk contact maken met tegenstanders. meer weet ik niet...

-je mag niet met de bal lopen. -je mag niet dribbelen de bal vast houden en dan weer dribbelen. -uit natuurlijk -geen lichamelijk contact. -je mag niet met 2 handen dribbelen dat was het wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100