ik zit op voetbal, en wil later profvoetballer worden. wat moet ik daarvoor doen??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal
1.7K
Kimath
12 jaar geleden
heel goed je best doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel trainen

Het beste antwoord

Ten eerste moet je talent hebben. Het is heel belangrijk om dat te ontwikkelen. Je kunt dit doen door veel te trainen.

Lekker op straat of bij je plaatselijke voetbalclub spelen is leuk, maar het is niet genoeg om bij de top te komen. Je kunt je talent het beste ontwikkelen met een goede trainer die veel weet en kan. Je trainer moet veel ervaring hebben die hij kan overdragen op jou.

Je komt natuurlijk niet meteen bij de grote clubs terecht. Iedereen moet onderaan beginnen. De grote clubs hebben veel keus doordat er veel aanmeldingen zijn. Daarom is het niet erg als je eerst bij een kleine voetbalclub speelt. Scouts bezoeken vaak de kleinere clubs, opzoek naar groot talent. Zo kun je ontdekt worden. Doe dus altijd je best!

Waar je ook veel van kunt leren, is gewoon kijken. Volg wedstrijden op televisie, Youtube of ga een keer naar een wedstrijd in een echt stadion. Probeer de technieken van de echte profs te onthouden en blijf kritisch.

Tips
- Ga in de zomervakantie op voetbalkamp;
- Sla geen trainingen over;
- Eet en drink gezond;
- Blijf plezier houden in het voetballen;
- Meld je aan voor voetbalacademies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx!!!!!!!

Andere antwoorden (5)

Een contract afsluiten met een profclub.

Voor je zover bent, moet je eerst aantonen dat je daarvoor goed genoeg bent. Dat zal blijken uit je prestaties op het veld. En die worden beter naarmate je meer vaardigheden verwerft, meer conditie krijgt, etc. Trainen dus, en hopen dat je voldoende aanleg hebt.
12 jaar geleden
Op voetbal blijven. Erg goed je best doen en je ontwikkelen. Alle trainingen bijwonen. Sportief blijven. Gezond leven. Dat is de start.

En dan hopen dat scouts jou eruit pikken vanwege je vaardigheden op het veld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed voetballen,veel trainen en zelfvertrouwen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijkste van alles, je moet talent hebben! Als je dat niet hebt kan je gezond leven als je wilt, trainen zo vaak als je wilt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeel veeel oefenen ;)