Kan ik leren dansen?

Ik ben totaal niet ritmisch en helemaal niet soepel. Als ik bv 2x per week zou gaan zumba dansen zou het dan mogelijk zijn dat ik na een tijd toch een beetje kan dansen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

natuurlijk!
iedereen kan leren dansen. Met zumba beweeg je vooral veel, maar als je écht goed wil dansen is iets anders beter.
Als je niet ritmisch en lenig bent kan het wat lastiger zijn om dingen te leren, maar als je het nog nooit gedaan hebt is er ook een kans dat je wél goed kan dansen. Dus bedenk je gewoon:
iedereen kan leren dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedereen kan leren dansen. Ok, de een heeft meer ritmegevoel dan de ander, maar door het vaak te doen en vooral goed naar de muziek te luisteren kun je echt wel leren dansen.

Het gaat erom dat je het ritme van de muziek in je lijf gaat voelen en deze daarop beweegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, ritme is een trucje dat door trainining/oefenen te leren is. Als je een slecht ritmegevoel hebt en niet soepel bent zul je minder snel leren dan iemand die dat niet heeft en je zult misschien nooit een hele natuurlijke danser worden, maar je kunt het zeker verbeteren ten opzichte van nu.

Mensen die veel aanleg hebben, hebben meer gevoel voor dansen en komen daardoor veel beter over op de dansvloer. Mensen die dat niet hebben kunnen de techniek leren waardoor ze best heel aardig kunnen leren dansen, maar zullen nooit echte toppers worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat denk ik wel, als je echt wil dan zal het je vast lukken! Ik denk dat vooral heel belangrijk is dat je ontspannen bent en je niet te druk maakt of je het wel goed doet. Luister goed naar de beat in de muziek en probeer op het ritme te bewegen, oefen thuis ook voor de spiegel. Zet een muziekje p met een duidelijk ritme. Klap bv eerst mee met de beat. Daarna met een voet of met je heupen wat mee bewegen. Veel succes en hopelijk ook veel plezier met dansen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik waag het om tegen te spreken dat iedereen kan leren dansen. Na jarenlang huppeldansjes te hebben geprobeerd en episch gefaald te hebben met volksdansen als kind, en daarna een flinke stijldanscursus gehad te hebben en die met een mager zesje te hebben afgesloten omdat iedereen toch een certificaat moest krijgen, heb ik de handdoek in de ring gegooid en dans ik alleen nog 'freestyle disco'.

Zelfs bij airobic speel ik het nog klaar om m'n benen in de knoop te krijgen.

Zelfverkozen diagnose: ongeneeslijk ritmisch gehandicapt.