Ik mag mee te trainen in een team dat erg hoog is, maar altijd ben ik dan erg zenuwachtig & kan dan kan ik niet goed spelen! heeft iemand A.U.B tipss?

Ik mag in een team mee trainen dat erg hoog speelt en het zijn onbekende meisje die veel beter spelen. Ze zijn ook veel ouders, en ik ben er zenuwachtig en dan speel ik vast veel minder. Kan iemand mij goede tips geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (4)

Als je mag meespelen, dan verwacht de trainer dat je qua spelgedrag in het team kán meespelen. Je bent er dus geschikt voor.

Geen stress, gewoon genieten en trainen (wellicht wat harder dan je gewend bent, maar dat geeft niets).

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel het aan de trainer. Ik vermoed zomaar dat je dan te horen zult krijgen dat alle meiden zo begonnen zijn - het is best een beetje eng om een stap hoger te gaan spelen. Maar als je daarvoor gevraagd bent, dan ziet de trainer in jou dus mogelijkheden.
Je kunt ook tegen je teamgenoten zeggen dat je het nog eng vindt, grote kans dat ze dat begrijpen omdat ze weten hoe ze zelf begonnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom denk jij dat je mag meetrainen met dat andere team? Iedereen in dat team is goed en dus willen ze het alleen maar aanvullen met andere spelers die ook goed zijn. Jij bent dus goed!!! Dat is de enige conclusie die je kunt trekken! Onderschat jezelf niet en blijf gewoon lekker doen waar jij goed in bent!
Je mag rustig zeggen dat je zenuwachtig bent tegen je medespelers maar blijf gewoon goed je best doen op de trainingen en geniet ervan.
Want je bent niet voor niets geselecteerd. Dat is namelijk omdat je goed bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het feit dat je in de selectie zit betekent ook dat die trainer zeker iets in jouw talenten ziet. Natuurlijk voelt het oncomfortabel als je als eenling in zo'n geroutineerde groep komt maar geef jezelf de tijd en deel de ervaring en onzekerheden met de trainer. Hij kan je helpen om goed in dat team te komen en ook jouw teamgenoten hebben een rol om je goed op te nemen. Je twijfelt aan jezelf en dat werkt verlammend. Toch zijn jouw talenten ontdekt en ga ze gebruiken. Groei in het team en alles komt goed. Succes en zorg vooral dat je plezier hebt.