Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de meest intensieve sport?

Ik heb wel eens gehoord dat dit formule 1 is.. Maar is dat ook echt waar?

Voor welke sport heb je de beste conditie nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Tja, wat is conditie? Het lang kunnen volhouden van concentratie? Lang kracht kunnen leveren? Lang vermogen kunnen leveren?

Het maakt nogal wat uit of je heel lang een zwaar gewicht omhoog moet kunnen houden (dus zonder veel te bewegen), of juist heel lang in beweging moet kunnen blijven.

Ik denk dat er niet één soort van conditie bestaat.

Ik weet wel dat voor roeien een heel goede conditie vereist is, als je tenminste aan wedstrijden wilt meedoen. Maar dat geldt ook voor fietsen en hardlopen, hoewel je daarbij minder spiergroepen gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik aan sport doe is karten. Het gaat lekker snel en je hoeft er weinig voor te doen. Als je intensief bezig wil zijn zal je is een poging moeten doen om te gaan squashen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het vechtsporten zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd aangenomen dat dat de triathlon is.
Belachelijk zware sport...
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden
Squash is behoorlijk intensief kan ik je vertellen. En wellicht atletiek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk extreem bergbeklimmen - K2 en Mount Everest.
Maar misschien valt dit niet onder "sport"......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triathlon (3,8 km zwemmen - 180 km wielrennen - 41,8 km hardlopen), dit is toch wel een van de meest intensieve sporten, maar er zijn zelfs extremere sporten die nog intensiever zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geestelijk intensief is het schaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan heel goed dat dat inderdaad de Formule 1 is. Er komen enorme krachten op 't lichaam te staan, gedurende de hele wedstrijd is er geen seconde dat je je concentratie mag verliezen, en ondanks de hulp van buitenaf speelt strategie, tact en inzicht ook een belangrijke rol. Ja, en zo'n cockpit is ook niet echt de meest comfortabele plek om te zitten. Krap en heet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat dat boxen was. Heb het wel eens gedaan en is ontzettend vermoeiend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van je training en ervaring af.

Toen ik nog niet in een karretje zat was ik een erg fanatieke vechtsporter (ongeveer 6 uur per week effectieve training). Een intensieve stage van 2,5 uur kon ik zonder problemen volmaken.

Toen kwam bij mij in de stad een halve marathon, en ik heb (met mijn grote bek) gezegd dat ik die wel ff uit zou lopen. Zou mij moeten lukken in 2,5 uur. Uiteindelijk kwam ik vlak voor de dead-line binnen, heb 2 dagen met spierpijn in bed gelegen, was kotsmisselijk en duizelig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me triathlon en dan met name de Iron Man wedstrijden

* Zwemmen over 3,86 km
* Wielrennen over 180,2 km
* Hardlopen over de marathonafstand (42,195 km)

http://ironman.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironman_(triatlon)

Motto's van deze stoere mannen en vrouwen:
"Marathon runners run marathons, we do them as a cooldown"
"Pain is temporary, pride lasts forever"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding