Wat is de meest intensieve sport?

Ik heb wel eens gehoord dat dit formule 1 is.. Maar is dat ook echt waar?

Voor welke sport heb je de beste conditie nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
5.4K

Antwoorden (12)

Tja, wat is conditie? Het lang kunnen volhouden van concentratie? Lang kracht kunnen leveren? Lang vermogen kunnen leveren?

Het maakt nogal wat uit of je heel lang een zwaar gewicht omhoog moet kunnen houden (dus zonder veel te bewegen), of juist heel lang in beweging moet kunnen blijven.

Ik denk dat er niet één soort van conditie bestaat.

Ik weet wel dat voor roeien een heel goede conditie vereist is, als je tenminste aan wedstrijden wilt meedoen. Maar dat geldt ook voor fietsen en hardlopen, hoewel je daarbij minder spiergroepen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik aan sport doe is karten. Het gaat lekker snel en je hoeft er weinig voor te doen. Als je intensief bezig wil zijn zal je is een poging moeten doen om te gaan squashen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het vechtsporten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd aangenomen dat dat de triathlon is.
Belachelijk zware sport...
AWM
14 jaar geleden
Squash is behoorlijk intensief kan ik je vertellen. En wellicht atletiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk extreem bergbeklimmen - K2 en Mount Everest.
Maar misschien valt dit niet onder "sport"......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triathlon (3,8 km zwemmen - 180 km wielrennen - 41,8 km hardlopen), dit is toch wel een van de meest intensieve sporten, maar er zijn zelfs extremere sporten die nog intensiever zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geestelijk intensief is het schaken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan heel goed dat dat inderdaad de Formule 1 is. Er komen enorme krachten op 't lichaam te staan, gedurende de hele wedstrijd is er geen seconde dat je je concentratie mag verliezen, en ondanks de hulp van buitenaf speelt strategie, tact en inzicht ook een belangrijke rol. Ja, en zo'n cockpit is ook niet echt de meest comfortabele plek om te zitten. Krap en heet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof dat dat boxen was. Heb het wel eens gedaan en is ontzettend vermoeiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van je training en ervaring af.

Toen ik nog niet in een karretje zat was ik een erg fanatieke vechtsporter (ongeveer 6 uur per week effectieve training). Een intensieve stage van 2,5 uur kon ik zonder problemen volmaken.

Toen kwam bij mij in de stad een halve marathon, en ik heb (met mijn grote bek) gezegd dat ik die wel ff uit zou lopen. Zou mij moeten lukken in 2,5 uur. Uiteindelijk kwam ik vlak voor de dead-line binnen, heb 2 dagen met spierpijn in bed gelegen, was kotsmisselijk en duizelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me triathlon en dan met name de Iron Man wedstrijden

* Zwemmen over 3,86 km
* Wielrennen over 180,2 km
* Hardlopen over de marathonafstand (42,195 km)

http://ironman.com/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ironman_(triatlon)

Motto's van deze stoere mannen en vrouwen:
"Marathon runners run marathons, we do them as a cooldown"
"Pain is temporary, pride lasts forever"