Waarom zijn FIA race stewards na de race zoveel trager met beslissingen dan tijdens een race?

Ik snap dat tijdens een race de tijdsdruk meespeelt, maar als je tijdens een race snel kunt zijn, dan kan dat toch ook na de race?

Nu duurt het soms uren....

crispy
2 jaar geleden
Tijdens de race moeten ze inderdaad onder tijdsdruk de beslissing nemen, zoals je zelf stelt. Na de race heb je alle tijd om alles te wegen aan de hand van het complete reglement en zal je uiterst zorgvuldig te werk moeten gaan. Dat is hoe het m.i. gaat.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Snap ik..... Maar uuuuren....
Ik bedoel, hoeveel onboard camera's kun je bekijken... ?
crispy
2 jaar geleden
Wat ik er nu van begrijp is dat het een juridische benadering is op basis van reglementen en de mogelijkheid om je te verweren. Sinds een kwartier zitten Mercedes en Red Bull wederom bij de stewards.

Antwoorden (1)

Vaak worden beslissingen ná de race pas genomen na hoor en wederhoor van de coureurs. Dat kan tijdens de race niet. Het zijn meestal dubieuze situaties die na de race behandeld worden, of protesten van deze of gene.