Waarom blijf ik niet goed drijven in een zwembad en zink ik naar de bodem, terwijl sommige andere mensen gewoon kunnen blijven drijven?

Weet jij het antwoord?

/2500

Daar is een simpele truuk voor, neem veel lucht in je longen en blijf daarna opppervlakkig ademen, je long inhoud werkt als drijver. Probeer maar eens. Als dit lukt, strek je je armen boven je hoofd (als een plank) en trek je armen iets omhoog, nu ben je meer in evenwicht en blijf je plat drijven.

Iedereen blijft drijven door zijn longinhoud. Echter bij het minste paniek maak je bewegingen die je doen zinken. Probeer eens: inademen en vasthouden, gestrekt op het water gaan liggen, rug naar boven, gezicht onder water. Naar beneden zakken is dan gewoon onmogelijk. Op de rug gaat het nog veel beter. Ik kon vroeger, toen ik nog een magere springer was, uren op mijn rug blijven drijven als ik er zin in had. Geen angst, gewoon doen!

Waarschijnlijk zijn die sommige andere mensen (kleine) kinderen. Bij kinderen ligt het zwaartepunt hoger waardoor het lichaam meer in evenwicht is. Zinken je benen naar de bodem? Strek dan je armen ver uit boven je hoofd, hierdoor verplaats je gedeeltelijk je gewicht waardoor je meer in evenwicht bent.

Bronnen:
mama

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100